Диана Русинова пред ИНФОМРЕЖА: Проблемът в Кресна е сериозен, заради дългите години правене на нищо!

Интервю с най-известния в страната ни пътен експерт и председател на Еврейския център за транспортни политики

Проблемът в Кресна е много сериозен. Всички трябва да си даваме ясно сметка, че е вследствие на дългите години правене на нищо. От години беше ясно, че трафикът там ще нараства.

Това заяви пред камерата на ИНФОМРЕЖА най-известният в страната ни пътен експерт и председател на Еврейския център за транспортни политики – Диана Русинова.

Според Русинова, забравянето на строежа на АМ „Струма“ се отразява върху живота, икономиката и околната среда. Тя подчертава, че вредните емисии, които колите излъчват при чакане на Кресна и в Дефилето, са в пъти по-големи, отколкото при движение.

Хората в Кресна искат Е-79 да не се превръща в Берлинска стена и да не могат да пресекат.

Идентифицирахме много грешки и проблеми с тази пешеходна пътека. Ще ги опишем в доклад. Правни ни лошо впечатление, че кметът е тотално незаинтересован от това, което се случва в собствената му община. Опитахме да се свържем с него и не успяхме, сподели Русинова.

Припомняме, че през изминалата седмица в Кресна темата за пешеходната пътека и поставения от АПИ светофар бе отново тема номер 1 – както сред местните, така и на национално ниво. През града минава един от най-натоварения път в България, който води към Гърция. Именно поради тази причина пешеходната пътека бе наречена „вторият Шенген“, заради образувалите се затапвания в района. Решението – светофар, се оказа не най-доброто, според общинския съветник Димитър Лазаров. Той инициира подписа за премахването на пътеката, а над 600 души го подкрепиха.

Лазаров покани Русинова да даде своята експертиза за проблема, за който признава и местната власт пред ИНФОМРЕЖА в лицето на заместник – кмета Петър Петров.

И Лазаров, и Петров споделиха, че използването на бутон за да активират зеления сигнал на светофара от местните е идея, която ги затруднява. Според Общината обаче светофарът трябва да остане, а според Лазаров – той трябва да бъде преработен с различен тайминг на пресичане, защото 6-е секунди са далеч недостатъчни.

Самите жители предлагат единственото разумно решение – изграждането на една допълнителна лента при самия светофар, с която да се разреши левият завой, а той съответно води до повече трафик, казва Русинова.

Експертът спомена, че на мястото на пешеходната пътека липсва подходяща маркировка и знаци.

Хората са превърнати в жертва – жертва на администрацията и нежеланието на институциите да си свършат работата.

Светофарът, според експерта, трябва да остане, но трябва да се разгледа детайлно самият тайминг за пресичане. Наредба 17 няма пожелателен характер, а задължителен характер и се отнася за времето, съобразено с пресичащите възрастни хора и трудноподвижни.

Ако се обособи онази трета лента, според Русинова, дори няма нужда и от светофар, защото просто ще има къде автомобилите да завиват, но все пак хората няма да има откъде да пресекат.

Проблем е и участък на юг от светофара – при ж. п. прелез, заради който също се получава „затапване“ на главния път.

Създали са се доста сериозни конфликти, затова ясното решение е обход. Както и най-накрая да стане реалност тази прословута магистрала. А кой бави този проект да не се случи? Дава ли си сметка колко сме замърсили природата с тези вредни емисии?!

Отново изградената трета лента за движение при Симитли, ексерът сподели:

Мислех, че проблемът ще се разреши с оширяването, но водачите масово не използват втората лента. Там ще има директно извеждане на трафика и то ще стане по-бързо отколкото обхода на Кресна.

Според Русинова именно този обходен път ще бъде готов след около 5 години.

Поставянето на така наречените „разделителни колчета“, експертът нарича „деликатен въпрос“.

Те спасяват животи, но при една авария на кола, могат да създадат тапи.

Как може да се постигне целта „нито едно дете повече“?

Смяна на цялата система!, категорична е Русинова.

И набелязва точно и ясно две точки: Не могат да направят един светофар като хората и тормозят цял град! Пътната безопасност е като в авиацията – всяка грешка коства човешки животи!

Вече седмица обходният път Ботевград – Мездра е пуснат за движение и така се избягва „черната“ отсечка при Радомирци, където загина Сияна.

Драстично намаля трафикът за Плевен.

Бащата на Сияна ме попита кой е виновен този път да се забави толкова години. Казах му: Всички тези, които през последните 5 години направиха така, че всички инфраструктурни проекти. Не можем да сочим някой конкретен. Става дума за целия политически спектър, който постави на второ място правото на хората на пътна безопасност и спокоен живот, каза експертът.

Една от мерките – почистват на пътищата от растителност, Русинова смята за първи резултат за по-голяма безопасност.

За набелязаните мерки на пътна безопасност от правителството и дадени за изпълнение от АПИ, Русинова заяви:

Имаме забележки с инфраструктурните проекти за обезопасяването. Ще даваме препоръки, мисля, че вече има чуваемост!

Диалог, контрол и общи усилия на водачите са разковничето за по-малко пострадали и жертви.

Това зависи от нас самите! А оттам насетне е отговорността на държавата!, завърши Русинова.

ЦЯЛОТО ИНТЕРВЮ ВИЖТЕ ТУК:

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 8as

FACEBOOK