Изисква се оценка за въздействието на околната среда
"Авиоотрад" ООД от Варна иска да прави хеликоптрна площадка в местността Байова борика край Разлог.
Управител на дружеството е Антоанета Бурилкова.
Изисква се оценка за въздействието на околната среда.
Откритата хеликоптерна площадка (хелипад) е съобразена предвид розата на ветровете (преобладаващи посоки на вятъра), така и намиращите се в съседство път и електропровод.
Разположението на площадката е избрано така, че при извършване на летателни дейности (излитане и кацане) да не се възпрепятства по никакъв начин движението по пътя, намиращ се в съседство.
Хеликоптерната площадка ще бъде с диаметър 39,2 м.
За осигуряване на безопасност на летателната зона е предвидено и изграждането на перометрова ограда. Същата е с височина 1 м от PVC профили и пана и е на отстояние от 3 м от SAFETY зоната. Същата е избрана така, че да не възпрепятства както летателната дейност на хеликоптерите, така и тяхната навигационна система.
В зоната на видимост ще бъде монтиран ветропоказател.
Северно от площадката има два изградени далекопровода. Те са на около 1 300 м, като всички графични проверки показват, че при преминаване на хеликоптера над тях, той е на безопасна височина от около 130-140 м.
Не се налага изграждането на отводнителни системи за подпочвените и повърхностни води.
Разгледани са три варианта на излитане и кацане:
Вариант 1 (зелен) - подход от североизток и излитане на юг. При този вариант не се преминава над пътя в съседство, а далекопроводите са на около 1300 м. Осигурени са всички минимални височини за безпроблемна маневрена дейност на пилота.
Вариант 2 (сив) - подход от изток и излитане на югозапад. При този вариант е възможно (в зависимост от преобладаващите в момента на излитането ветрове) да се прелети над пътя в съседство (около 230 м).
Графичните проверки показват, че минималното светло разстояние между хеликоптера и автомобил ( в случай, че има такъв) е над 17 м.
Вариант 3 (жълт) - подход от югоизток и излитане на запад При този вариант е възможно (в зависимост от преобладаващите в момента на излитането ветрове) да се прелети над пътя в съседство ( над 64 м).
Преминаването над асфалтовият път ще са само в краен случай и при неблагоприятна посока на вятъра.
Маршрутите за излитане и кацане ще бъдат определени така, че да се избягват населените места в околността или са далеч от тях.
Хеликоптерната площадка ще се използва само през деня без престой на летателния апарат.
При проектирането на площадката ще бъда спазени стандартите на ИКАО (ICAO - lntemational Civil Aviation Organization) и българските авиационни изисквания.