ИНФОМРЕЖА пита колко струва ремонтът на Кривия тунел, АПИ: 1,273 млн. лв.

Снимка: Infomreja.bg

Предстои и ремонт на тунел "Железница"

Извършените ремонтни дейности на осветлението в Кривия тунел през Кресненското дефиле и на обходния път са на стойност 1,273 млн. лв. с ДДС.

Това заявиха от АПИ след отправено медийно запитване към институцията от страна на ИНФОМРЕЖА.

Припомняме, че ремонтът на тунела продължи седмица, а дейностите бяха наредени лично от премиера Росен Желязков след като години наред имаше проблеми с осветлението в съоръжението.

От Агенцията заявиха пред медията ни, че рехабилитационните дейности са възложени по договора за текущ ремонт и поддържане на републиканските пътища в област Благоевград.

Изпълнител на договора, избран след проведена открита процедура по Закона за обществените поръчки, е ДЗЗД „Пътно поддържане област Благоевград 2023“, в който участват: „Грома Холд“ ЕООД, „Етерна кънстръкшън“ АД и „БКС“ ЕООД.

Самата дейност започна именно от обходния път, който бе почистен, разширен и обезопасен с мантинели.

В този период бе направен и гаранционен ремонт на новия тунел „Железница“, заради което се наложи спирането на двете ленти в различни времеви интервали.

ИНФОМРЕЖА попита АПИ и какви дейности са предвидени за стария тунел „Железница“ – също проблемен и тъмен. Последно бе обрушван и почистван през 2018.

От Агенцията заявиха, че предстоят ремонтно-възстановителни работи и на стария тунел. За ремонтните дейности шофьорите ще бъдат уведомени своевременно с оглед планиране на времето за пътуване и използването на алтернативни маршрути.

Недокоснат обаче остава стратегическия маршрут, който също е под владението на АПИ. Става дума за обходния път на Кресненското дефиле, предвиден при бедствия и затваряне за по-дълго време на Е-70. Той води през селата Стара Кресна, Ощава, Сенокос, Ракитна, Мечкул и слиза отново на главния път през село Брежани.

До Ракитна пътят е собственост на Община Симитли, но с решение на ОбС-Симитли от 2018 по искане на АПИ, другата част от пътя е прехвърлена и изоставена. На нея липсва асфалт.

Пътят преди 1989 г. е имал стратегическо значение и е бил част от националната сигурност като маршрут.

Досега рехабилитация не е правена, а последното изпитание за използването му бе по време на летните пожарни в Пирин над изброените села през 2024.

А в рамките на 1556 календарни дни трябва да бъде изграден Лот 3.2 Крупник – Кресна от АМ „Струма“.

23,6-километровата отсечка на Лота е разделена на два участъка:

Лот 3.2.1 от 13,2 км с три пътни възела – Полето, Мечкул, Стара Кресна. С три тунела – „Симитли“ (211 м), „Ракитна“ (1 135 м) и „Стара Кресна“ (1 052 м)

И 10 виадукта с 3 надлези и подлези.

Стойността на договора за проектиране и строителство: 599 999 903,90 лева с ДДС.

Вторият участък е Лот 3.2.2 (10,4 км) и обходен път на гр. Кресна (5,5 км) с 4 тунела „Тисата“ (171 м), „Света Неделя“ (1,3 км), „Кресна 1“ (358 м) и „Кресна 2“ (230 м), както и 11 виадукта с 9 надлези и подлези.

Стойността на договора е 9 552 000 лева с ДДС.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 2xd

FACEBOOK