Има опасност пътищата в Югозападна България да останат без поддръжка през зимата
Има опасност пътищата в Югозападна България да останат без поддръжка през зимата.
Същият проблем се отнася и за всички останали пътни артерии в страната. Това стана ясно след днешния протест на пътните строителни фирми в Благоевград.
Тежкотоварни автомобили обикаляха двете кръгови кръстовища между Е-79 и АМ „Струма“ край Благоевград. До блокада на пътя не се стигна, имаше съвсем леки забавяния на потока автомобили, които бяха регулирани от пътни полицаи.
Днес в цялата страна се провежда национален протест на пътния бранш с искане държавата да осигури средства за строителството и поддръжката на пътищата.
Протестът в столицата започна в 9 ч., а тези в страната стартираха в 10 ч.
Искаме да се индексират цените с 50% от строителството и остатъка да се даде на фирмите. Протестът ще продължи до изплащането на сумите, това обясни Иван Иванов – представител на фирма „ГромаХолд“ в Благоевград.
МС прехвърли нещата в НС, а НС ще бъде разпуснато, ако те не решат въпросите – всичко си отива, заяви още Иванов. Той каза, че не е сигурен дали държавата е платила за асфалтирането на Кресненското дефиле.
Националният протест на строителния бранш затваря пътищата три поредни дни - на 27, 28 и 29 юли в София и на територията на цялата страна.
От БКК „Пътища“ отправят и редица обвинения срещу управлението на "Продължаваме промяната":
- Пълна липса на реални действия и тотална неспособност за държавническо поведение
- Прехвърляне на отговорността от Министерски съвет към Народното Събрание, с цел бягство от конституционно вменени задължения и размиване на отговорността за състоянието на строителния бранш
- Безотговорни прийоми и стратегии, целящи провеждане на политически кампании
- Откровено лъжливи обещания за разплащане на законно извършени ремонти и индексация на цените в строителството
- Доклади, написани от некомпетентни междуведомствени работни групи, съставени в основната си част от неверни твърдения, опровергани междувременно от други държавни институции.
- Неприкрито говорене за желанието да бъдат фалирани и унищожени фирмите от пътния сектор, които са изграждани с години и са ключови елементи от икономическия живот в страната
- Неразплащането и нежеланието да се поема отговорност доведе до спиране на работата на всички инфраструктурни обекти. Престъпно е поведението в 21 век българската държава да не съумява да завърши основните си пътни артерии, заради некомпетентни "политици" и зелени рекетьори. Цената на това безхаберие е жестока, защото се измерва в загубени човешки животи.
Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) едностранно е прекратила всички нови обществени поръчки за текущ ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа.
Това съобщиха от правителствената пресслужба вчера.
Причината, посочена от АПИ, е "пропуски в документацията за участие", предложена от самата АПИ. Обществените поръчки бяха обявени през април 2022 г. с цел да заместят съществуващите договори, по които са установени порочни строителни практики и които са предмет на проверка от компетентните органи.
С решенията си АПИ на практика поставя изпълнителната власт в невъзможност да възложи по прозрачен начин ремонта и поддръжката на републиканската пътна мрежа, включително през предстоящия зимен сезон.