Решението е взето!
Община Благоевград не продаде земята на автогарата на местен инвеститор.
Марио Богданов взе думата и направи изявление пред общинските съветници на редовната сесия в края на май.
Богданов е входирал предложението до ОбС за закупуването на земята, на която се намира сградата на автогарата, която е собственост на „Пътнически превози“.
Роден съм в Благоевград, живеят тук, правя бизнес тук, той е над 30 години. От 1992 г.! Има стабилност в което! С мои колеги започнахме с два автобуса под наем, а сега управляваме над 70 автобуса и наша собственост е сградата на автогарата. През 2022 г. придобихме „Пътнически превози“ ООД. Има няколко акта за собственост, които касаят прехвърлянето на автогарата на „Пътнически превози“. За мен остава неясно защо земята под автогарата остава общинска собственост. Въпросът сега е, че сме вложили над 800 000 лв. за реновация на автогарата. Това е важно за гражданите на Благоевград като услуга, защото става дума за „обществен превоз на пътници“. А вие като общественици е важно какво ще решите за гражданите. Автогарата е втора категория. Съвременните изисквания показват, че двойната собственост на земя и автогара, Общината трябва да се съобразява с изискванията на Закона на транспорта или какво трябва да има на автогарата, за да бъде такава, каза Богданов.
Аз помня, че досега Общината досега не се е грижила за 5 дка от земята си – не е положена една количка асфалт. Това пространство е един разграден двор, през който всички минават, а вече има два случаи на блъснати хора. В момента линиите, изпълнявани от международните превози, не могат да използват инфраструктурата на автогарата, което ги принуждава да спират на спирките на градския транспорт. Това е отговорност на Общината! Каквото и решение да вземете – но малко са хората, които знаят как да стане, а повечето казват как да не стане. Добре, че преди месеци отворихме изхода за бул. „Димитър Солунски“, но условия за хората с увреждания няма. Предлагам решение. Ако приемете – ще спестите пари, ако не – ще трябва вие да дадете решение. Разходът за преминаване от 2-ра към 1-ва категория е минимум милион! Има и трети вариант – ако някой желае да се връщаме назад, то нека Общината да закупи автогарата и да ликвидираме тази съсобственост и Общината да я ръководи, заяви още инвеститорът.
Кметът заяви, че не е равнодушен към това решение, което смята за добро.
Аз вярвам с това, че пазарът има сила и може да решава проблеми на хората. Правилният начин да се случват нещата е да има частни инвестиции.
Има общини, които харчат по 30% от бюджета си за транспорт. Ние имаме лукса да плащаме 0 лв. Имаме частници, които се грижат за това! Общината няма автогара отдавана, има земя под нея. Общината не може да осигури такъв бизнес. Груба спекулация е с автогарата в Банско. Бизнесът с автогарите не е печеливш, защото вече няма автобуси. Много хора казват „Каква е гаранцията, че Общината ще има автогара“, ами ние нямаме отдавана, подчерта отново Байкушев.
Единственият начин да имаме автогара и градински транспорт, които съществуват на база държавни субсидии, е тези хора да управляват този транспорт без да искат каквото и да било от Общината, както са правили досега!
Днес гласуваме възможност един частен бизнес да донесе приходи на Общината. Този, който инвестира, той не руши, завърши кметът.
Според съветника Димитър Уредев подобно решение е незаконно.
Аз виждам два имота в кадастралната карта, за които няма данни за собственост. Това незаконно строителство ли е? Ако не е незаконно, то Общината трябва да актува сградите, защото са на нейна земя. Наличието на двете сгради не дава възможност собственикът им да иска 100% закупуването на земята, каза Уредев.
Байкушев отговори, че при промяна на предназначението на земята да се вземе и решение да се сключи сделката. Първо ще се промени статута на земята от публична в частна общинска собственост.
Допусната е грешка при актуването на имота в миналата сесия, което бе поправено. Не разбирам това Ваше политиканстване! Никой не се опитва нищо да прикрие! Не създавайте буря в чаша вода!, каза кметът.
Четирима съветници дадоха отвод от гласуването заради конфликт на интереси.
Проектът е в 4 точки – за изменение в кадастралната карта, за промяната на собствеността, за продажба на имота от 5 дка и за приемане на доклад от експертна оценка.
Вотът определи:
21 гласа „за“
3 „против“
3 „въздържал се“.
Проектът не се прие.
ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ТУК: Община Благоевград не продаде земята на автогарата на местен инвеститор