Градят три ленти на АМ "Струма", за да не се затапва при Симитли

Снимка: Infomreja.bg

През 2025 се очаква да започне изграждането на АМ „Струма“ през Кресненското дефиле

През 2025 се очаква да започне изграждането на АМ „Струма“ през Кресненското дефиле, а отсечка с три ленти облекчава трафика за Кулата и Банско.

Това предвиждат от МРРБ.

Регионалният министър – Виолета Коритарова, посети Симитли, след което се отправи към Банско и Разлог, където провежда срещи с кметовете и одитира проектите, за които от държания бюджет са отделени средства за подобряване на инфраструктурата в Югозапада.

Коритарова заяви, че ще провери всички проекти, а със задоволство отбележи, че изграждането на спортна площадка в Полена и парк в Крупник вървят по план.

Пред журналисти министърът бе категорична, че не ѝ харесва тапата, която се образува при изхода на АМ „Струма“ при Симитли – при разклона за Банско и посока Кулата.

Не ни хареса тапата по магистралата. Работим по решаване на облекчаване на трафика. Трафикът на пътния възел е много голям, защото се събират два потока – от Кулата и от Банско в посока София. Каквото е възможно в рамите на тази година ще се направи за облекчаване на трафика. Работи се в тази посока. Поне летният трафик да може да минава спокойно, каза Коритарова.

Към момента, това, което е възможно за извършване е асфалтиране на 600-метровата отсечка, която ще позволи лесно събиране на трафика от двете направления, допълни министърът.

Няма да има тапи. Това ще подобри състоянието на живот в Симитли. Всичко ще бъде по-добре, каза кметът на Симитли.

Ширината на моста е достатъчна, за да минат три ленти. Това е начало на подготовка на строителството на лот 3.1., каза инж. Йордан Вълчев – член на УС на АПИ.

За сега жп линията, преминаваща над трасето през мост, водещ до бившите мини при Ораново, остава.

Не бе пропусната и темата за Дефилето.

Обжалванията минаха, ние започваме с първия етап – проектиране на трасето. Една година е етапът проектиране, тоест догодина може да започне началото на строителството. Това е един от най-тежките участъци, високи в планината, много тунели. В момента имаме идеен проект одобри, в момента тече търг за второ трасе горе в ляво или от дясно, в зависимост какво кажат консултантите, каза Вълчев.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 8as

FACEBOOK