ЕЦТП иска оставки на пътни шефове

Снимка: ЕЦТП

От Европейския център за транспортни политики настояват за незабавна подмяна на маркировката на АМ "Тракия"

Очакванията на Европейския център за транспортни политики, че новите ръководства на Агенция "Пътна инфраструктура" и на принципала Министерство на регионалното развитие и благоустройството са експертни и активно ангажирани и с обезпечаване на безопасността на пътищата бяха опровергани преди дни. И това ги провокира да поискат оставки.

Европейският център за транспортни политики е неправителствена организация, в чийто състав влизат експерти, ангажирани в различни сектори от сферата на транспорта. Досега сдружението е извършило десетки професионални инпекции по пътищата на България с единствена цел подобряване на безопасността на движението и в нито един от тези случаи не я е застрашило.

„Агенция "Пътна инфраструктура" обаче се опита да внуши, че се е случило именно това при изследването на ЕЦТП за качеството на новоположената маркировка в новоремонтирания участък на АМ "Тракия" между 160-я и 180-я километър. И го направи вместо да вземе отношение по проблема, за който сигнализираме от месец насам, и още по-нелепо - чак сега, във връзка с репортажа на BTV по темата (https://btvnovinite.bg/bulgaria/eksperti-markirovkata-po-novija-uchastak-ot-trakija-kraj-stara-zagora-e-opasna.html) обяви, че тепърва ще извърши собствено измерване на качеството на маркировката", заявяват от ЕЦТП. Ето и цялата им позиция, разпространена до медиите:

„Това поведение, както и опитите за внушение, че изследванията на ЕЦТП са "нелигитимни", показват няколко неща - нежелание за реално действие, въпреки задълженията и правомощията; неглижиране на проблеми, касаещи живота и здравето на гражданите на Република България, дори и когато за тях е сигнализирано; опит да се ограничи правото на неправителствения сектор да извършва независими проверки на състоянието на пътната инфраструктура.

Оправданието, че този ремонт е извършен при предходно ръководство и настоящото не носи отговорност, няма да направи пътя по-безопасен. Не може да бъде и застраховка за удобно бездействие.

Чудим се тогава защо АПИ публично оповести, че се влагат некачествени и несъгласувани от Института за пътища и мостове строителни материали в ремонта на автомагистрала "Тракия" в участъка между Чирпан и Нова Загора. И питаме: Какво е предприето по този повод.

Не сме спирали и няма да спрем да правим инспекции на участъци, за които сме сигнализирани за проблем, сами сме установили такъв, или е настъпило поредното пътно-транспортно произшествие, показващо, че има дефицит в инфрактруктурата. Например, след последната ни инспекция - на мястото на тежката катастрофа с петима загинали край село Микре, на база професионална експертиза направихме констатации и излязохме с препоръки. Материалите бяха изпратени на АПИ, но и до днес те не са разгледани. Впрочем, поканихме АПИ заедно да извършим инспекцията. Отговор нямаше.

Ние от ЕЦТП настояваме за незабавна подмяна на маркировката на АМ "Тракия" гаранционно от фирмата-изпълнител. Настояваме и за оставка на председателя на АПИ и на ресорния зам. министър, отговарящ за агенцията заради това, че в рамките на месец не предприемат нищо по темата, респективно за гарантиране на безопасността на преминаващите. Припомняме, че задължение на всяка държавна институция е да работи в полза да обществото и да гарантира опазването живота и здравето на населението“.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода i2d