Ученикът е получил ответен отговор
Деветокласник писа до образователния министър. Смята, че междусрочната ваканция, която е само ден – на 5 февруари, е недостатъчна.
В платформата за сигнали helpbook.info, Никола Траянов Недков отправя предложение до Красимир Вечлев за удължаване на почивните дни между първия и втория учебен срок.
Смятам, че този кратък период не е достатъчен за учениците да си починат пълноценно и да се подготвят за предстоящия втори учебен срок, пише Недков.
В мотивите си той посочва още:
Учебният процес през първия срок беше интензивен и натоварен, особено с оглед на адаптацията към различните учебни изисквания и формати. Еднодневната ваканция не предоставя достатъчно време нито за възстановяване от натрупаната умора, нито за равносметка върху наученото досега. Удължаването на ваканцията до петък, 7 февруари, би дало възможност на учениците да се подготвят по-добре за новите предизвикателства, а също така би допринесло за повишаване на концентрацията и ефективността в училище.
Освен учениците, това решение би било от полза и за учителите, които също се нуждаят от време за подготовка на материалите и учебния процес за втория срок. Въвеждането на по-дълга почивка ще спомогне за по-добра организация и ще повиши качеството на преподаване, заявява ученикът.
Припомняме, че има общини, чиито кметове със своя заповед разрешиха учениците да имат два дни по-дълга ваканция. В други области пък има грипни ваканции или се провежда онлайн обучение. Също така синдикати преди дни настояха за ваканция заради вируса.
В град Варна кметът е взел решение да удължи междусрочната ваканция за учениците там. Това поставя останалите ученици в страната в неравностойно положение, тъй като на практика имаме различна продължителност на почивката в зависимост от града, в който учим. Смятам, че е редно всички ученици в България да бъдат третирани еднакво и да имат равни условия за почивка и подготовка за втория срок, казва още Недков в писмото си.
Разбирам, че учебната програма е стриктно планирана, но вярвам, че тази промяна би имала положително въздействие върху всички участници в образователния процес. Надявам се предложението ми да бъде разгледано с внимание и сериозност, апелира ученикът в завършек.
Ученикът е получил ответен отговор, видно от статуса на сигнала.