Български пощи ще предлагат 39 безплатни административни услуги

Снимка: Български пощи

Стартът е в понеделник, 18 юли

От понеделник, 18 юли, започва предлагането на 39 безплатни административни услуги в клонове на Български пощи в сътрудничество с Агенцията за социално подпомагане и Агенцията по заетостта, като освен в Централна поща в София, тези услуги ще се предлагат в няколко по-малки населени места, съобщиха от Правителствената информационна служба.

Първите шест пощенски станции, които се включват в този пилотен проекта, са:

  • Централна поща в гр. София.
  • с. Селановци, област Враца.
  • гр. Баня, област Пловдив.
  • с. Маринка, област Бургас.
  • с. Крушовица, област Плевен.
  • с. Игнатиево, област Варна

Тази инициатива е разработена съвместно с Министерство на електронното управление и е първа стъпка към проекта "Дигитална трансформация на Български пощи и предоставяне на комплексни услуги", който предстои да се изпълни в рамките на Националния план за възстановяване и устойчивост.

Партньорството с Агенцията за социално подпомагане и Агенцията по заетостта ще осигури достъп до голям брой административни услуги в областта на социалното подпомагане. Сред тях са заявяването на целева помощ за отопление, издаването на служебна бележка за удостоверяване на регистрация на търсещо работа лице и отпускането на еднократна помощ при раждане на дете.

Предлагането на административни услуги в избрани станции е първа стъпка към визията на правителството за преобразяването на "Български пощи" в единен център за административни услуги. Експертите от кабинета на вицепремиера Калина Константинова подсигуриха обща инвестиция от над 100 млн. лв. по Националния план за възстановяване и устойчивост. С тези средства ще се извърши обновителен ремонт на над 500 станции, а над 68 млн. лв. ще бъдат инвестирани за модернизация и дигитална трансформация на цялата клонова мрежа.

Изпълнението на проекта ще подобри достъпа до административни услуги в малките населени места и ще създаде удобство, спестявайки на гражданите време и средства за пътуване. Едновременно с това ще допринесе и за оптималното използване на разгърнатата мрежа от пощенски станции на дружеството, разширявайки продуктовото портфолио на оператора и създавайки нов източник на приходи.

Информация за административните услуги, които гражданите могат да заявяват в рамките на пилотния проект, ще бъде достъпна от утре на официалния сайт на "Български пощи". В пощенските станции също ще е налична информация за предлагането на новите административни услуги.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода i2d

FACEBOOK