ОТ РУБРИКАТА „СТАНИ АВТОР“
За пореден път се чу думата на Петьо Кръстев, все още главен художествен ръководител на ФА „Пирин“, относно това какво се случва с институцията и за пореден път той доказа,че не заслужава висотата на поста си.
Пореден опит да се представи работната обстановка и положението на „Пирин“ в лъжлива светлина!
Придържайки се към изказванията на Кръстев от последните материали в местен ежедневник е нужно да се отбележи, че:
1. Немислимо е Кръстев да бъде ръководител на „Пирин“, да не говорим, че не би трябвало да бъде член на състава му след поредицата от актове на негодувание от страна на артистите и бездарните му опити за крадене на музика и танци при създаването на т.нар. премиерни програми на ансамбъл „Пирин“.
2. Кой истински и качествен ръководител ще обяви половината си състав за некадърен и злобен?
3. Разбира се, не на последно място трябва да се отбележи споменаването на нова премиера, планувана за 03.10.2012 г. по повод 100-годишнината от освобождението на Горна Джумая от турско робство, в която се повтарят танците и музиката от предишният спектакъл, но в много по-лош вариант.
4. Интересни факти около т.нар. „грандиозен“ спектакъл са, че заглавието му е име на една от частите на спектакъла „Старо имане“, а въпросните цитирани три части нямат никаква връзка – драматургично – с освободителни борби, робство, а още по-малко с веселие. Не е ясно къде е новаторството в тази творба, понеже целият материал в нея е дословно пренесен от селския мегдан на сцената, дори вече няма никакви изисквания за качеството на изпълнение и на танцовите и на музикалните произведения.
Не е сигурно дали т. нар. музика на този спектакъл е авторска, но със сигурност в нея има турски, сръбски и гръцки мотиви.
Затова се стига до момента, в който изпълнителите започват да предпочитат откровено бездарното „Старо имане“пред този срам.
Дори двата спектакъла на Кръстев са достойни за забавната страница на местните издания, където може да участват в играта „Открий десетте разлики“.
Изненадата е, че разлики няма!
Не са развеселени от този факт само артистите от състава, защото за пореден път те са принудени да работят с пълна сила, давайки всичко на 100% от себе си /както ги е учил Професора, в името на Ансамбъл „Пирин“/, за да може някой самозванец и некадърник да се доказва пред работодателя!
Дори за предстоящия общински концерт на 05.10.2012 г., отново по повод честванията на 100 години от освобождението но Горна Джумая от турско робство, въпреки желанието на Нешка Робева да бъдат представени емблематични танци като „За свободата“ и „Пирински мегдан“, г-н Кръстев си позволява да пробута новите си произведения!
Ясно е, че всичко за него е въпрос на получаване на пари за авторски права /спорно е дали ги заслужава/. А може би това са модните тенденции сега, колкото по-грозно и бездарно, толкова по- хитово!?!
В този случай трябва да се каже, че опитите на Кръстев за творчество са постигнали само едно и си остават напразни, защото тези недоразумения, наричани спектакли, не са донесли на „Пирин“ нужната слава, а за пари и дума да не става!
За съжаление от това страдат само артистите, защото ако Кръстев успее да изпълни задачата, дадена му от г-н Камбитов относно приходите на институцията, а именно – да внесе до края на тази година 10% от бюджета на ансамбъла като приход – 80 000 лв., г-н Камбитов е дал обещание заплатите им да бъдат увеличени с още 10%. До момента Ансамбъл „Пирин“ има приход само 20 000 лв.
Дали ще успее екипа на Кръстев начело с „голямата“ Атанаска Ковачева,която си позволява да продава продукциите на Ансамбъла за жълти стотинки да наваксат необходимата разлика до края на годината? Може би не е лесно с некърност и с работно време от 10 до 12ч.
Едва ли, все пак има само два месеца дотогава!
Кръстев заслужава „благодарностите“ на състава за добрия финал на годината и за големите успехи!
Не е ясно дали и ако той напусне /каквито са надеждите на голяма част от изпълнителите/ г-жа Робева или някой друг велик творец ще се нагърби да оправи белите на самозвания ръководител.
Дано заради наречените от него некадърни /може би става въпрос за кадрите на ЮЗУ, доведени от Кръстев и набедения за етногаф Георги Гаров/, заради кадърните, заради всички, милеещи за съдбата на „Пирин“, да се намери спасител и благодетел на загиващото при това ръководство изкуство.
Това ще бъде решение на г-н Камбитов и общинското ръководство, което артистите и обществото чакат отдавна.
Дано сега злополучното Корейско турне, за което г-н Камбитов е вече уведомен, да бъде последната капка в чашата на Кръстев, която се оказа доста дълбока и широка!
За всички читатели и хора, които Кръстев е успял да заблуди със сладки приказки, ще бъде интересно да разберат, че тъй нареченото „покоряване на Корея“ от „Пирин“ не се е състояло, защото там артистите на „Пирин“ са играли под името „Ансамбъл София 6“ – самодеен ансамбъл от София под ръководството на г-н Нестор Несторов. Тук трябва да се запитаме: Знае ли г-н Несторов, че е бил в Южна Корея?
Освен уговорените 37 концерта за 20 дни, те са били принудени да играят и в три извънредни - безплатно и на мокра сцена с гримьорни почти под водата.
Храната и условията за живеене са граничели с мизерни.
Най-големият куриоз, с който Кръстев си заслужава дисциплинарното наказание, е фактът, че още на първия концерт от фестивала пред очите на Кръстев танцуващите артисти на „Пирин“ са обявени като Полша и са играли под полски флаг, докато той е наблюдавал това с ръце в джобовете /явно не е успял да извади тетриса, с който постоянно си играе през другото време/.
Реакция от Кръстев към организаторите - липсва!
Ако това се бе случило при някой от предишните ръководители на „Пирин“, особено при Кирил Стефанов, хората щяха да бъдат свалени от сцена и на организаторите щеше да бъде потърсена отговорност. Или това е било част от индивидуалното му договаряне в Корейското посолство?
Разбира се, да не забравяме, че при големия професор това турне нямаше да се състои изобщо!
Нека попитаме:
Не заслужава ли тази постъпка хубаво дисциплинарно наказание?
Докога Ансамбъл „Пирин“ ще работи за славата на бездарниците, докопали се по незнаен начин да постовете си?
Докога изкуството на Ансамбъл Пирин ще бъде продавано на безценица?
Кога някой ще се сети за артистите? Не смятате ли, че тяхното мнение е най-точно и истинско?
Мнение, изказано спрямо работата, обстановката, концертите и амплоато на Ансамбъл „Пирин“ честно и откровено!
Кога, г-н Камбитов, ще отървете ансамбъл “Пирин“ от Петьо Кръстев и компания?
Ансамбъл „Пирин“ заслужава нов живот!
Нека дадем заслужен Ренесанс на изкуството на Ансамбъл“Пирин“!