66 млн. лв. е рамката на бюджета на община Кюстендил за 2022 г.

Снимка: Infomreja.bg

Прогнозният ръст на постъпленията от данъчни приходи с 231,9 хил. лв.

Прогнозната рамка на бюджет 2022 за община Кюстендил е 66 милиона лева, което е с около 5,4 милиона лева повече от предходната година. Проекта за бюджет в частта на собствените приходи е направен на базата на прогноза за реализираните приходи към 31.12.2021 г., анализ на събираемостта и е съобразен с изменения в националното законодателство и местната нормативна уредба.

Прогнозният ръст на постъпленията от данъчни приходи с 231,9 хил. лв. в сравнение с началния план за 2021 година, като това увеличение, при непроменени размери на ставките на местните данъци от 2008 г. до момента, се дължи главно на предприети сериозни мерки от страна на общинска администрация за повишаване на събираемостта на местните данъци. В частта на разходите и проекта на Поименен списък с капиталовите разходи, проекто-бюджета на община Кюстендил за 2022 г. е разработен на база предвиждания от второстепенните разпоредители с бюджет, директорите на дирекции и началниците на отдели в Общинската администрация.

За разходите в частта делегирани дейности, са взети предвид стойностните показатели за делегираните от държавата дейности от Закона за държавния бюджет на Република България за 2022 година, както и разпределението на преходните остатъци от 2021 година. В рамките на общия проект за бюджет на общината е разработен и проект за бюджет на разходите по кметства и кметски наместничества, съгласно промените в Закона за местното самоуправление и местната администрация.

Общият размер на средствата по проекта за бюджет на кметствата и кметските наместничества е 2 592 248 лв. Планирани са средства както в частта за делегираните от държавата дейности за дейност „Общинска администрация“, така и в местните дейности – за издръжка, включително са предвидени средства и капиталови разходи в кметствата и кметските наместничества. При разработването на проекта под внимание са взети и прогнозата за очаквания размер на новите задължения за разходи и за поемане на ангажименти за разходи, задълженията по финансирането на общинския дълг и на размера на общинските гаранции към края на бюджетната година, както и задълженията по национални и регионални програми и проекти.

Обърнато е особено внимание на допусканията за развитието на региона, приетите от Общинския съвет стратегии, прогнози за развитие на Общината и Общинския план за развитие. В публикувания проект за разходите и проекта на Поименен списък с капиталовите разходи са заложени обекти по предложения от второстепенните разпоредители с бюджет, директорите на дирекции към общинска администрация, кметовете и кметските наместници и предложения на гражданите и бизнеса.

Обектите, които през предходни години не са довършени са включени в проекта с източник на финансиране преходния остатък от 2021 г. от целева субсидия за капиталови разходи и приходите от продажба на общинска собственост по решение на общинския съвет.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 2za

FACEBOOK