Девет целеви групи със 196 ученици от 1-ви до 8-и клас от СОУ ”Христо Ботев" в с. Вълкосел, община Сатовча, се обучават успешно по проект „Подобряване на качеството на образованието в средищните училища чрез въвеждане на целодневна организация на учебния процес".
Школото във Вълкосел е включено в списъка на средищните училища по постановление №250, а самият проект стартира в края на миналата година с 6 целеви групи, включващи 121 деца от 1-ви до 4-и клас.
Съвсем наскоро, от началото на втория учебен срок, стартираха още 3 групи със 75 деца от 5 до 8 клас. Към момента по проекта работят общо 9 целеви групи със 196 деца.
Пред ИНФОМРЕЖА директорът Митко Джуков сподели, че проектът е успешен и дава вече своите добри резултати. Училищната програма е разработена съгласно Рамковата програма за целодневна организация на учебния процес, на основание заповед на министъра на образованието и е съобразена с одобрения проект „Подобряване на качеството на образованието в средищните училища чрез въвеждане на целодневна организация на учебния процес", финансиран по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси".
Повишаване качеството на образователно-възпитателния процес при зачитане интересите според възможностите и възрастовите особености на учениците; повишаване мотивацията на учениците, учителите и заинтересованите страни от прилагането на модела „целодневна организация на учебния процес“както и създаване стимулираща детското развитие-пространствена и интерактивна среда съответстваща на индивидуалността, възможностите за учене в специфична семейна среда, са сред едни от най важните приоритети на проекта, който се изпълнява в СОУ ”Христо Ботев" във Вълкосел.
"На децата се създават благоприятни предпоставки за общуване и взаимното опознаване на учениците от различните социални, етнически и културни общности. В децата според проекта се изграждат навици и добродетели за уважение към индивидуалните различия – стил за възприемане, учене и др. Изграждат се и умения у учениците за самостоятелно преодоляване на трудностите, за упоритост и системност, които умения ще им бъдат полезни не само в училището но и в живота", коментира директорът Джуков.
Той допълни, че основните задачи на проекта са за правилното и трайно усвояване на учебния материал, формиране на навици за самостоятелност, провокиране интересите на децата в области различни от учебното съдържание, както и създаване на условия за творческо развитие и осмисляне на свободното време.
Непрекъснато се правят проучвания и анализи на потребностите и интересите на учениците за участие в ПИГ, чрез провеждане на родителски срещи и консултации с класните ръководители. По програмата са осигурени необходимите материали за темите и дейностите от седмичното разписание. Организират се подходящи училищни дейности за популяризиране на целодневната организация на учебния процес – ефективни практики като „Ден на отворените врати”; различни предизвикателства и други, както и се провеждат регулярни работни срещи между възпитателите с цел обмяна на добри практики и се отчитат постигнатите резултати, които в СОУ ”Христо Ботев" на този етап от проекта са много добри.
За очакваните резултати, някои от които са вече факт, директорът Джуков заяви, че в основата е повишаване качеството на образователно-възпитателния процес; обновена материално-техническа база, осигурени възможности за общуване, съвременен литературен фонд и осигурени образователни и занимателни игри както и изградени умения в подрастващите за планиране и осмисляне на познавателния процес .
”Аз съм особено доволен от включването на нашето училище в този проект, защото той обхваща всичко необходимо на подрастващото поколение като навици, възпитание, комуникации, поведение, отговорност и други, които ще са в полза на децата през целият им живот", коментираха още директорът и учителите от СОУ „ Христо Ботев” – Вълкосел.