Търсят туристическата емблема на Благоевград

снимки: infomreja.bg

Хотелиери, ресторантьори, туроператори, неправителствени организации и граждани ще дават свои предложения до кмета на Благоевград Атанас Камбитов коя природна забележителност или културно-исторически обект да се превърне в туристическа емблема за града и общината.

Идеята възникна по време на форум за развитието на туризма в Пиринския край, проведен в зала "22 септември" в областния център. В него освен градоначалника участваха ресорният министър Николина Ангелкова, евродепутатът Андрей Новаков, народните представители Даниела Савеклиева, Георги Андонов и Кирил Котев, областният управител Бисер Михайлов и кметът на Банско Георги Икономов.  

„Целта е когато туристите посетят Благоевград, да си тръгнат доволни и след време да дойдат отново“, заяви Камбитов. Той обаче подчерта, че за да се случи това, са необходими освен усилията на общината, и на туристическия бранш, който да предлага качествени услуги от квалифицирани кадри.  

Ангелкова допълни, че министерството е стартирало инициатива за привличане на инвеститори за вложения в знакови туристически обекти в цялата страна.

Евродепутатът Андрей Новаков хвърли ръкавицата към Катедрата по туризъм в ЮЗУ „Неофит Рилски“, като призова ръководството и преподавателите към по-голяма активност.

„Ролята на местните власти не е да правят бизнес, а да създават благоприятни условия за неговото успешно развитие. Малките и средни предприятия трябва да търсят различни възможности за финансиране. Програми има предостатъчно. Не чакайте всяка седмица министърката да ви ги разяснява, а действайте!“, обърна се към участниците в дискусията Новаков.

„В България много обичаме да казваме колко сме малки и бедни, но колкото повече го повтаряме, толкова по-малки и по-бедни ще ставаме“, категоричен бе той.

„50 % от територията на страната са подходящи за селски туризъм. В програмния период до 2020 г. са заложени много възможности за общините и НПО в тази посока. Повече от 90 % от бизнеса в туристическия бранш пък е зает от малки и средни фирми, така че очакваме те да са по-активни в работата си по проекти“, коментира министърът на туризма.

Кметът на Банско Георги Икономов за пореден път постави въпроса за втора кабинка и уплътняване на ски зоната в курорта. „Това е лицето на туризма в областта и истинска реклама за България по цял свят“, аргументира се той.

Министър Ангелкова също му отговори за пореден път с „да“, но отново не даде ясен отговор кога и как ще се случи това.

Каза само: „Министерството е твърдо за изграждане на втори и лифт в Банско. До планината трябва да се стига целогодишно с лифт, а не с коли и автобуси. Надявам се тази поемика, която тече вече 15 години, да не продължи още толкова“.

 

снимки: infomreja.bg
снимки: infomreja.bg
снимки: infomreja.bg
снимки: infomreja.bg

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода aa6

FACEBOOK