Създават Транспортен център към Община Благоевград, администрацията няма да се раздува

Снимка: Infomreja.bg

Центърът ще обединява няколко експерти по контрола на транспорта

Създават контролен транспортен център към Община Благоевград.

Новото звено налага да бъде учредено, заради проекта, който изпълнява Общината за интегриран градски транспорт.

Според договора за безвъзмездното предоставяне на средства за градския транспорт, обслужван от електрическите бусове, е предвидено дейностите свързани с контрола, поддържането и функционирането на информационната система, изградена по проекта, да се извършват именно от контролния център.

В проектното предложение е заложено: Закупетшят хардуер, софтуер и оборудване за внедряване на електронна система, да бъдат заведени в активите на Община Благоевград. С тях ще оперира създадено за целта административно звено към Община Благоевград и финансирано от общинския бюджет. В звеното ще бъде обособен Контролен център на градския транспорт, който ще отговаря за поддържането и нормалното функциониране на информационната система и свързаните с нея елементи. За целта ще бъде оборудвано общинско помещение за Контролен център. В Центъра ще бъдат назначени петима служители, които ще управляват целия информационен поток и ще осъществяват цялостната организация на градския транспорт, обслужването на градските линии и предоставяне на актуална информация. Те ще бъдат и свързващото координиращо звено между община, превозвачи и пътуващи с градски транспорт. За определяне на функциите, правилата за работа, отговорностите и видовете дейности на Контролния център ще бъдат изготвени и приети необходимите документи на общинско ниво. При осъществяване на своята дейност Контролният център няма да реализира приходи от предоставените услуги за гражданите. Разходите за заплати, осигуровки, поддръжка и цялостната експлоатация на подсистемите на информационната система за управление на трафика и системата за информиране на пътниците в реално време ще са за сметка на общинския бюджет.

Към настоящия момент в общинска администрация всички дейности, свързани с контрола на обществения превоз се осъществяват от експерт към отдел „Канцелария".

Всички дейности, свързани с упражняване разрешителния режим по Закона за автомобилните превози и Наредба № 34 от 6.12.1999 г. за таксиметров превоз на пътници се осъществяват от началник­ отдел „Планиране на инвестиционната дейност и строителство".

Всички дейности, свързани с организация, контрол, изготвяне графиците на шофьорите на училищните автобуси, координация с изпълнителя по тяхното техническо обслужване, се изпълняват от експерт в дейност „Образование и бизнес развитие".

Със създаването на звено „Транспорт" всички горецитирани дейности ще се организират, управляват и координират на едно място.

Предвидената промяна няма да доведе до увеличаване числеността на служителите в общинската администрация. Звеното ще се състои от експерти, които и към момента изпълняват задълженията и отговорностите свързани с транспортната дейност, които работят във вече оборудваното общинско помещение за Центъра.

Кметът ще утвърждава правилата за работа и организация на новосъздаденото звено.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 3ax

FACEBOOK