Промени в Закона за защита на потребителите забраняват подвеждащите послания в онлайн местата за търговия

Снимка: КЗП, архив

Димитър Маргаритов: Посланията, които се отправят, трябва да са автентични

Тази седмица Министерският съвет прие предложение за промени в Закона за защита на потребителите. Законопроектът допълва критериите, по които Комисията за защита на потребителите извършва преценка кога дадена търговска практика е нелоялна, ще доведе до подобряване на прилагането на действащото законодателство и е съобразен изцяло с правото на Европейския съюз.

Ако бъдат приети от Народното събрание, текстовете ще възпрепятстват онлайн търговците да публикуват подвеждаща или фалшива информация за продаваните от тях стоки, например с неверни отзиви от други потребители.

„Посланията, които се отправят, трябва да са автентични“, каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в студиото на телевизия Bulgaria ON AIR.

Доставчиците на онлайн платформи за електронна търговия също ще трябва да са по-отговорни към потока на информация. От тях ще се изисква да представят критериите, по които се осъществява класирането на информацията в търсачките на интернет магазините, както и дали третите лица, предлагащи стоки и услуги в платформите за пазаруване, са търговци или не.

Промените в Закона за защита потребителите предвиждат и сериозни санкции за нарушителите, особено при т.нар. трансгранични нарушения.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода ae5