И не само!
Управителят на общинското дружество „Паркинги и гаражи“ в Благоевград иска нови служебни автомобили и специализиран автомобил за принудително преместване на неправилно паркирали коли.
Дружеството разполага с 5 служебни автомобили за извършване на принудително задържане със скоба и един специализиран автомобил за принудително преместване на неправилно паркирали пътно превозни средства, които са в лошо техническо състояние, а степента на амортизацията им предопределя големи разходи за поддръжка от една страна, а от друга - те са нерентабилни.
Търговското дружество прави сериозен разход за поддръжката и ремонта на притежаваният автопарк, като с всяка година този разход се увеличава. Към предложението е приложена и таблица, от която става ясно, че разходите за резервни части и ремонтни дейности за притежаваните от дружеството автомобили през последните 5 години са се увеличили три и половина пъти.
В своето предложение Бойко Пандурски обосновава нуждата от паяк и другите коли и с мотива, че отдавна изхабеният автопарк на дружеството носи негативи не само с увеличението на разходите, но и с намаляване приходите от дейността на паяка.
През 2024 г. специализираният автомобил е спирал дейност за минимум седмица. В пет от месеците за периода, което означава, че почти 50% от времето автомобилът няма пълен работен месец. Това от една страна, намалява чувствително възможностите за реакция в ситуации на неправомерно спрели автомобили, а от друга - препятства реализацията на контролните и санкционни функции за общината.
Според Пандурски, има нужда от засилване на контрола при паркирането в целия град - не само в зоната за платено паркиране, но и извън нея, която практически е оставена без контрол години наред, освен в извънредни и аварийни ситуации.
Особено сериозен е проблемът със спирането и паркирането на автобусни спирки, натоварени улици и булеварди, и в зелените площи. Този контрол към момента е силно затруднен или направо невъзможен, заради недостатъчния капацитет на дружеството. В допълнение, подобряването на техническия и контролен капацитет на дружеството ще позволи и обслужване на разширението на зоната за платено паркиране, което ще предложа на Общински съвет Благоевград след изготвянето и приемането на Генералния план за организацията на движението.
Необходими са 30 000 лв., посочва се в предложението до ОбС, чиято сесия ще се състои утре.