Цеков: Считаме, че това е скандална поръчка
Призовавам господата днес да предоставят фактите, с които разполагат на прокуратурата. Иначе се оформя политическа дезинформация, която цели оправдаване на поведението на ПП спрямо гласуването на държавния бюджет.
Това заяви преди началото на заседанието на МС Росен Желязков.
Той коментира законите за държавния бюджет, този за ДОО и НЗОК, които се гледат днес в НС.
Това поражда атаки към кабинета, каза Желязков.
Подготвя се изграждането на отсечка от 60 км между град Бяла и Велико Търново с прогнозна стойност на поръчката близо 3 млрд. лева. Това са 50 млн. лева на километър. Считаме, че това е скандална поръчка. Дори да приемем, че съществува инфлация. Заложени са 1,5 млрд. лева по корупционен начин за изграждането на пътния участък или 25 млн. корупционна надбавка на км. Един разумен подход на правителството е да се изготви само проектирането и след това на база на количествените сметки да се възложи изграждането му. Това наподобява на корупционните схеми на Борисов- Пеевски от предходните им три кабинета
Това заяви в кулоарите на НС Андрей Цеков.
Днес каза, че коментарът на ПП трябва ясно да бъде адресиран към отговорните лица, за да се разсеят спекулации, ако има твърдения за корупционни надценки за строежа на магистралата от Русе за Велико Търново.
Това е вертикален коридор и ние трябва внимателно, не само заради достойнството на кабинета, да разсеем всякакви форми на манипулация, каза Желязков.
Уточнение по процеса на строителството на участъка направи Иван Иванов – регионален министър.
Изграждат се три тунела, няколко моста, общо виадуктите са 9 км, има подлези и надлези, предвид сложността на терена, каза Иванов.
Според Иванов, надценките за които говори Андрей Цеков, не съществуват.
Вчера Агенция „Пътна инфраструктура“ обяви обществена поръчка за избор на изпълнител за изготвяне на технически проект и строителство на третия участък от АМ „Русе - Велико Търново” между Бяла и Велико Търново. Общата дължина на отсечката е близо 60 км. Оферти могат да се подават до 13 май т.г.
Трасето е разделено на три подучастъка и съответно поръчката е в три обособени позиции.
Първият подучастък е с дължина 23,8 км, който е от пътния възел при пресичането на път I-3 Гара Бяла – Плевен (при 76-и км) до пресичането с АМ „Хемус“.
Вторият подучастък е с приблизителна дължина 20 км. Започва от пресичането с АМ „Хемус“ и достига до пресичането с път I-4 Велико Търново - София.
Третият подучастък е с дължина 16,2 км. Той е от пресичането с път I-4 Велико Търново – София до път II-55 Дебелец - Нова Загора.
Прогнозната стойност на поръчката е 2,967 млрд. лв. без ДДС, а предвиденият срок за изпълнение е 1770 календарни дни.
Всеки кандидат за участие в тръжната процедура може да подава оферти за повече от една от обособените позиции. Към документацията за обществената поръчка е приложено идейно решение, което е за информация на участниците в процедурата.
Избраният изпълнител за всяка обособена позиция, следва да изготви актуален, пълен и съгласуван технически проект, придружен с подробна количествена сметка, чертежи и детайли, да изготви и процедира ПУП-ПП и да изгради изцяло участъците.
Проектното трасе на АМ „Русе – Велико Търново“ е общо 133 км и е разделено на три участъка: Русе - Бяла, обход на град Бяла и Бяла - Велико Търново. За първите два участъка – от Русе до Бяла и обход на гр. Бяла договорите за проектирането и строителството, както и за строителния надзор са сключени и в момента изпълнителите работят по техническите проекти, а в един участък от обхода на Бяла се извършват строителни дейности. Изграждането на АМ „Русе - Велико Търново“ е приоритет както на Агенция „Пътна инфраструктура“, така и на редица национални и европейски институции, работещи за реализирането на проекта предвид международната му значимост, тъй като бъдещата автомагистрала ще осигури пряка връзка Север-Юг между държавите от Североизточна Европа през Румъния и България с Гърция и Турция, както и между Балтийско и Средиземно море.