Очаква се разширение на ГКПП "Кулата"
Работим така, че да не бъдем заобиколени, за да сме предпочитани трасета за трафика.
Това каза министър Виолета Коритарова във връзка с новината, че Гърция и Турция търсят алтернативен транспортен коридор, за да заобиколят България.
Трафикът е проблем за страната. Работим усилено по изграждане на трасетата, тяхната рехабилитация и разширяване, така че да поеме целия трафик. През последните години трафикът мина на колела и тежкотоварният трафик се увеличи и нашите пътища поемат, но имаме затруднение по обработката на граничните пунктове. Служебните правителства работят за разширяване на ГКПП-тата, заяви Коритарова от Благоевград, където бе гост на 25-годишнината от създаването на Областната администрация.
Разширението трябва да е от двете страни на пунктовете, но нека си свършим нашата работа, за да сме сигурни, че отговаряме на всички условия. Проблеми във всички ГКПП-та в страната, призна Коритарова.
В област Благоевград обмисляме разширение на „Кулата“ за облекчаване на леко- и тежкотоварния трафик, каза още регионалният министър.
Изказванията ѝ са в контекста на това, че България беше публично порицана заради хаоса, който се създава по граничните пунктове.
От 2-ри до 6-и септември в Ташкент, Узбекистан се провеждат 44-ото общо събрание на Съюза на асоциациите за автомобилен транспорт в региона на Черноморско икономическо сътрудничество (BSEC-URTA) и редица значими международни събития в сферата на транспорта, в които Камарата на автомобилните превозвачи в България участва.
Думите по отношение на страна ни бяха остри и категорични. Две от най-влиятелните международни организации – IRU и BSEC-URTA, обявиха, че ще предприемат всички възможни действия, за да бъдат решени тези проблеми, защото локалните действия имат глобално отражение. Турция и Гърция се обединиха около намерението си да намерят алтернативен транспортен коридор, за да заобиколят България. Дали това ще бъде мостът, който ще свързва граничната порта Ипсалав Турция и ГКПП Кипи в Гърция, или друг маршрут с ферибот, е въпрос на преговори.
„Неочаквано и без уважителни причини в края на юли 2024 г. българските власти решиха да възстановят процедурите за дезинфекция на превозните средства на ГКПП „Капитан Андреево” и „Лесово”. Както се е случвало в миналото, съвсем скоро се очаква турската страна да приложи подобни мерки по границите си с България. BSEC-UTRA следи отблизо ситуацията и настоятелно призовава своите български и турски членове да се обърнат към своите национални компетентни органи за премахване възможно най-скоро на тази несправедлива, отнемаща време, скъпа и безполезна мярка, която значително допринася за увеличаване на времето за чакане на границата и сериозно вреди на логистичните вериги в Черноморския регион”, пише още в официалната позиция на BSEC-URTA.
Докато международните транспортни организации работят заедно с националните правителства и структурите на Европейския съюз, за да позволят на автомобилния транспорт да доставя стоки по рентабилен начин, сигурно, гладко и безопасно чрез интегриран автомобилен транспорт и взаимно свързване на пазари, България прилага двойни стандарти и дискриминационни практики при заплащането на такси за паркинг и дезинфекция и не прави нищо, с което да улесни преминаването на границите, твърдят от Камарата на автомобилните превозвачи в България. „Срамът, който българските организации, присъстващи на събитието, изпитаха, е за сметка на държавата. Началото на едно значимо събитие в света на транспорта беше белязано от основателните упреци към България, която отказва да чуе предупрежденията и предложенията, които Камарата на автомобилните превозвачи и други транспортни организации постоянно отправяме. Но светът се движи напред и ако една държава пречи, просто ще бъде заобиколена”, подчертават от Камарата.