Гледат на сесия годишните отчети на общинските дружества в Благоевград

Снимка: Infomreja.bg

47 са точките, заложени в дневния ред

Предстои сесия на Общинския съвет в Благоевград.

Редовното заседание ще се проведе в последния петък от месеца.

Две извънредни предложения са входирани в деловодството на Съвета. И двете са от Димитър Урдев – общински съветник.

Първото предложение касае разходване на публичните средства от бюджета на Общината.

На пресконференция преди дни, Урдев обясни, че според него „нещо се крие“.

За втори път вкарвам в ОбС предложение – за разходването на публичните финанси. На всички искам да кажа, че публичността на разходите не е някакво мое хрумване. Тя, на първо място, беше заявена в предизборната кампания на г-н Байкушев. Аз имам едно писмо от него, което той изпрати ден преди последното заседание – 26.06., на което той твърди, че едно подобно решение би отнело от неговите правомощия. Не знам точно за какви правомощия говори г-н Байкушев. Надявам се да разбере. На него и на всеки един кмет тази публичност му е вменена като задължение. Има наредба, в която се изисква да се посочи конкретни бенефициент на всички плащания. Една част от бюджета на Община Благоевград минава през СЕБРА. Това показва, че волята на законодателя, а и след като МС и всички първостепенни държавни разпоредители са постигнали такава публичност ежедневна, подобно твърдение за мен е смущаващо. Още повече, че то касае текущия контрол, каза Урдев.

Второто предложение на Урдев е за изслушване на Васил Бачев – управител на общинското дружество „Биострой“, за активните, който притежава фирмата.

Всички вие следите дейността на Общински съвет – Благоевград. Спомняте си, че началото на годината за първи път поставих пред обществеността темата за „Биострой“ и възможността там да има определен брой апартаменти, които да бъдат в активите на дружеството и по незнайни пътища да се управляват по незнайни начини. Когато поставих въпроса имаше реакция от г-н Тасков, който каза, че от 20 години е тук и не е чул подобно нещо.

След което зададох писмени въпроси до кмета, като поисках да видя какви са активите, които се водят към дружеството, но тези активи, които са декларирани в община Благоевград в местни данъци и такси и дружеството заплаща съответните задължения към тях – какви данъци плаща, какви такси.

Получих отговор като се оказа, че във времето там е имало над 120 апартамента, декларирани от дружеството пред община Благоевград, Плащало е данъци и местни такси, събирало е наем и по неясни пътища голяма част от тях са оказват собственост на трети лица.

Успяхме да организираме изслушване на управителя на дружеството, който каза, че те не са на дружеството и няма да предприеме вадене на документи за собственост. Никой не предприе каквито и да е било действия.

Опитите ми да предлагам решение на въпроса с опазване на имуществото на дружеството срещна яростна съпротива в лицето на Радослав Тасков в качеството му на председател на Общински съвет, използващ председателския съвет като „смокинов лист“ в опитите си да прикрие срамотиите си.

През юни същия този Председателки съвет взе решение, че моето предложение не отговаря на исканията.

Когато изчерпам всички възможности, които ми предоставят правата и задълженията като общински съветник, аз ще сезирам всички компетентни органи и този момент наближава все повече. Имам всички документи, но първо искам да го направим през Общински съвет, каза Урдев.

На сесията ще бъдат разгледани отчетите на всички общински дружества и предприятия.

Ще бъде направен отчет за дейността на Общински съвет Благоевград за периода 01.01.2024 година до 30.06.2024 година.

Предлага се още  закупуване на апаратура от онкоболница „Свети Мина“.

Управителят иска от нас разрешение, с което да закупи – рециклирана комплексна гастроенерологична видео ендоскопска система в размер на 75 хил. лв. с ДДС. Средствата са собственост на дружеството и Община Благоевград не се налага да отделя средства от бюджета за реализиране на това намерение, заяви по темата Радослав Тасков.

Онкологичната болница е в изключително стабилно финансово състояние, успява да покрие всичките разходи, необходими за дейността на лечебното заведение. Нещо, което в близкото минало не беше така. Разрешението, което ще дадем за закупуване на техника, е трето, с което даваме възможност на болницата да закупува нова техника. Това означава, че то съумява да покрие всички разходи за заплати и лекарства и т.н, както и да инвестира в нова техника. Това ще повиши качеството на предлаганата услуга. Лечебното заведение има един наследен дълг, който се обслужва и погасява редовно. Бих казал, че „Свети Мина“ е в стабилно финансово положение, завърши Тасков.

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода sj2

FACEBOOK