От Центъра изявяват следната позиция след инцидента край Боснек...
Европейският център за транспортни политики изказва своите съболезнования на близките на загиналите.
От Центъра изявяват следната позиция след инцидента край Боснек, при който загинаха 46 души от РМС:
Припомняме, че многократно сме информирали институциите за лошото състояние на пътната инфраструктура в участъка от АМ "Струма" между пътен възел Даскалово и отбивката за с. Долни Дикани. Липсата на адекватна информация за проблемите в този участък, липсата на адекватната поддръжка на пътищата ни водят до подобни трагични пътно-транспортни произшествия. На практика АПИ тотално неглижира задълженията си и е оставила пътищата в опасно състояние.
От друга страна липсата на адекватен контрол от страна на ИААА доведе до няколко тежки катастрофи с ТИР-ове и автобуси това лято. Контролът върху този вид превозни средства, както и върху поведението на водачите им, също отсъства. Затова продължаваме да сме свидетели на множество инциденти, включително с чужди шофьори, при които те карат уморени или не спазват правилата за движение.
Липсва адекватен контрол от страна на МВР, пренебрегват се основни задължения и функции. Драстичен е примерът с подаден сигнал на тел. 112 за опасно шофиране по републикансата пътна мрежа (РПМ), на който никой не се отзова.
Всичко това води до подобни трагедии. Ние като експерти настояваме да се свика незабавно експертен съвет, в това число и от експерти от неправителствения сектор, за да се стартира обследване на опасните участъци по РПМ. На прага на зимата ползвателите на пътя са изправени пред огромен риск и незабавно трябва да се вземат мерки.
Настояваме за оставките на целия управителен съвет на АПИ, в това число и на директора на дирекция "Пътна безопасност и планиране на дейностите по РПМ", както и за оставката на изпълнителния директор на ИИАА, поради това, че не изпълняват функциите си и не са в състояние да осигурят пътна безопасност за българските граждани и за други ползватели на пътната ни инфраструктура. България не е в състояние да осигури свободното придвижване на хората и стоки по тази пътна инфраструктура, с което нарушаване и основния принцип на ЕС.