Това, което се случва през последните два месеца и половина, е пандемия от тежки пътнотранспортни произшествия. От началото на май има 125 загинали по пътищата, което е с 40 души повече спрямо същия период от миналата година.

Това заяви в студиото на „Тази събота и неделя“ експертът Богдан Милчев, директор на Института за пътна безопасност и бивш директор на КАТ-София.

„АМ „Тракия“ е една изключително опасна магистрала и това се дължи, освен че е стара и още на проектно ниво има доста опуснати грешки, но и на това, че България продължава да бъде единствената страна в ЕС, в която максимално разрешената скорост по магистралите е 140 км/ч. По нашите магистрали масово се кара със 180 км/ч и въпреки това пътната полиция не контролира движението“, добави той.

Според Милчев друг сериозен проблем на АМ „Тракия“ е поддръжката ѝ.  

Анализ на Института за пътна безопасност показва, че политическата нестабилност също е един от факторите, защото „държавните експерти абдикират да работят в политическа нестабилност, те се снишават и изчакват да се преориентират“.

Експертът коментира и тежката катастрофа с непълнолетни край Сатовча. Автомобилът е шофиран от 17-годишно момиче с шофьорска книжка издадена в САЩ.

„Законът казва две неща: първо, в него е посочено на каква възраст каква категория автомобил можеш да управляваш. В случая такъв автомобил може да се управлява след 18-годишна възраст. Следващото нещо, което е посочено е, че български граждани могат да управляват с чуждестранно свидетелство, извън ЕС, до три месеца от влизането в страната“, обясни Милчев.

Той допълни, че в тази ситуация водачът няма 18 г. и не може да управлява автомобил от тази категория.