Тя е известна със своите критики към управлението на пътната инфраструктура
Коя е Диана Русинова?
Диана Русинова е основател и председател на Европейския център за транспортни политики през 2020 година. Преди това е била изпълнителен директор на „Агенция за транспортни проучвания и прогнози“ в периода от 2009 г. до 2012 г.
През 2017 г. става учредител и член на неправителствената организация „Институт за пътна безопасност“ и работи там до 2020 г.
Тя е известна със своите критики към управлението на пътната инфраструктура в България и активната си позиция по въпросите на безопасността на движението.
Русинова е участвала в редица обществени дебати и инициативи, свързани с подобряването на пътната безопасност, като е настоявала за по-строг контрол върху скоростта и инфраструктурните подобрения.
Корените на Русинова са от Банско. Нейната майка Таня – е родом от планинския град. Фамилията на Таня Русинова – преди да се омъжи – Пицина, се свързва със Сандре Пицин (Александър Пицин) – сочен за фактическия убиец на Иван Козарев над Добринище. Това се случва през нощта на 31 март срещу 1 април 1944 г. Пицин не го разпознава в тъмното и го застрелва, мислейки, че е враг.
Предложението от Иванов било изпратено на СМС до Русинова, а днес тя обяви, че го приема.
Русинова е майка на две деца.
Досега шеф на АПИ бе Йордан Вълчев, който след случая със Сияна, загинала край Телиш, не е имал медийни изявления с изключение на един брифинг.
Вълчев посети преди седмици Кресна, където обсъди с областния управител на Благоевград, как да бъдат намалени колоните от чакащи автомобили в района.
Инженерът има над 22 години опит в проектирането на пътища, мостове и кръстовища, както и 15 години опит в строителния надзор на големи инфраструктурни обекти в България и чужбина.
През април 2024 г. Вълчев е назначен за временно изпълняващ длъжността председател на УС на АПИ, след като предишният председател Ясен Йорданов е освободен от поста поради установени незаконосъобразни действия след вътрешен одит.
Освен това, Вълчев е коментирал въпроси, свързани с цените на инфраструктурните проекти, като например магистралата „Велико Търново – Бяла“, чиято прогнозна цена е била обект на обществен дебат.
Инж. Йордан Вълчев е ръководил няколко ключови инфраструктурни проекта в България. Сред тях са:
Магистрала „Русе – Велико Търново“ – Вълчев коментира цената на новата отсечка, която предизвика обществен дебат. Според него високата цена се дължи на сложността на трасето, включващо най-големия пътен възел в България, тунели и виадукти.
Обходът на Кресна – Очаква се строителството да започне в края на лятото или началото на есента. Проектът е част от завършването на магистрала „Струма“ и включва сложни инженерни решения.
Пътната маркировка – АПИ предвижда инхаус процедури за поставяне на трайна пътна маркировка, като Вълчев коментира трайността ѝ в зависимост от вида на пътя. Освен това, той е участвал в планирането на нови магистрални отсечки и реконструкция на съществуващи пътища.