Министърът на регионалното развитие поиска оставката на ръководни кадри в АПИ

Фотоилюстрация от Infomreja.bg (Изходни изображения от БНТ и МРРБ)

Искането на министъра е в резултат на данни от проверката при Телиш

Министърът на регионалното развитие поиска освобождаването на ръководни кадри в АПИ, съобщават от институцията.

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов поиска от председателя на Управителния съвет на АПИ освобождаването на директора на дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура“ в Агенцията, както и началника на отдел „Инвестиционно-ремонтни дейности“ в Областно пътно управление - Плевен.

Искането на министъра е в резултат на данни от проверката, назначена от него миналата седмица, във връзка с трагичния инцидент край Телиш.

Вчера след съвещание при премиера, Иван Иванов заяви:

Има слабости в подаваните сигнали към АПИ. Оттук нататък АПИ ще се отчита пред министъра какви сигнали са подадени за месец и какво е свършено.

Всеки служител, установен, че действал неправилно или бездействал, ще бъде наказан в следващите дни.

Трябва да приключи разследването и да видим кой е виновен. Нека разследващите спешно да излязат и да кажат кой е виновен. Ако има вина, може да има и политическа отговорност. Политиците злоупотребяват с една трагедия. Така Делян Пеевски коментира темата за пътната безопасност в контекста на ПТП-то край Телиш.

ТОЛ системата може да дисциплинира водачите. За 1300 г. България не се е славила с добри пътища. За 4 години една лъжица асфалт изсипаха. Магистралите са на бетон. Няма да политиканствам на гърба на жертвите.

Това каза Бойко Борисов пред медиите днес.

Най-голямата, според Борисов, причина за катастрофирате е несъобразената висока скорост.

За оставката на шефа на АПИ, Петър Петров от Възраждане каза, че трябва да има съд и затвор на всички – до министър-председателя включително заради бездействието им.

Лунни кратери отнемат човешки живот всеки ден, докато правителството си прави кризисен пиар и не взема мерки за лошото експлоатационно състояние на пътищата и вземане на временни мерки за обходни маршрути на места с висока концентрация на ПТП-та.

Първи днес оставката на ръководството на АПИ поискаха от ПП.

Андрей Цеков каза, че Йордан Вълчев разпространява лъжи относно фаталната отсечка при Телиш.

През 2022 АПИ установява, че участъкът се нуждае от основен ремонт. Обявена е обществената поръчка, а през януари през 2023 е сключен и разплатен изцяло. През 2024 вее има изготвен технически проект за ремонт. През лятото на 2024 пред АПИ е представен доклад за това, че участъкът е опасен.

Въпреки този доклад АПИ не възлага ремонтът на фирмата, а прави кръпки!, казва Цеков.

След инцидента АПИ излъгаха като казаха:

че пътят е в добро състояние, защото е извършен текущ ремонт през 2024;

седмица по-късно АПИ каза, че пътят е в лошо състояние, защото не е извършван текущ ремонт.

Считаме, че Вълчев трябва да бъде освободен. Ако не бъде извършено това като акт от министъра на регионалното развитие ще носи отговорност, каза Цеков.

Според него, исканата оставка на Вълчев от страна на родителите е въпрос на морал да я подаде сам.

Вчера председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Йордан Вълчев бе извикан на разпит в Националната следствена служба.

Аз съм баща на няколко деца. Не мога да си позволя да говоря такива неща за такъв трагичен случай. Ако моята оставка ще реши проблемите по пътищата, съм готов да я подам. Ако с оставката ми спрат да загиват деца, я подавам веднага, но мисля, че това няма да се случи.

Това заяви председателят на 7 април на брифинг след протест в София.

Участъкът не е в най-добро състояние, но то е заради неглижирането с години и нестроението на магистралите „Хемус“ и Мездра – Ботевград. Ако тези магистрали бяха завършени, нямаше да се случи този инцидент.

Участъкът е ремонтиран частично, защото ако бяхме го затворили изцяло, щяхме да блокираме изцяло достъпа до Северозападна България. След юни ще се направи цялостен ремонт на участъка. В този участък ТИР-овете карат бързо – пияни и дрогирани, каза Вълчев.

Има много кръпки в участъка. Отговорили сме на всички подадени сигнали. За опасния завой сме дали задания да се ремонтира. Трябваше това да се случи през април, каза още управителят.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода a2g

FACEBOOK