Трифонов обвини лидерите на ПП, че продължават да строят „Хемус“ с инхаус договори

Снимка: 24 часа

Припомня твърденията им, че това е схема за източване на пари

Кирил Петков и Асен Василев са нагли лъжци и „белите якички на корупцията в България“, написа във Фейсбук лидерът на „Има такъв народ“ (ИТН) Слави Трифонов по повод ремонта на автомагистрала "Хемус".

Трифонов посочва, че когато били заедно в коалиционно правителство, „тези двамата спряха всички пари за пътища“, а после обвинили Гроздан Караджов (от ИТН) и съответно Трифонов, че някак си плащането за вече свършена работа е крадене на пари. После Кирил Петков и Асен Василев говореха постоянно, че най-страшната схема за източване, демек - за крадене на пари, в пътното строителство са така наречените инхаус процедури, добавя лидерът на ИТН.

„Според Кирил Петков и Асен Василев инхаус процедурите в пътното строителсто са нагла и брутална корупционна схема. Демек, който го прави, е крадец на държавни пари“, пише Трифонов.

Той отбелязва, че правителството дава още пари за "Хемус" и ускорява строежа ѝ. Правителството ще индексира инхаус договорите за строителството на магистрала "Хемус", до месец ще има и предложение за решение в Министерския съвет за индексация на договорите за доизграждане на магистрала "Хемус", добавя Трифонов. По думите му, не само, че ще платят всички пари по инхаус процедури, не само, че те самите ще правят инхаус процедури, ами на всичкото отгоре ще ги индексират, тоест - ще дадат още повече пари.

По-рано днес ресорният министър Андрей Цеков, на заседанието на регионалната парламентарна комисия за обсъждането на проектобюджета за 2023 г. в частта, която касае бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, посочи, че предвидените 900 милиона лева за усвояване за ремонта на автомагистрала "Хемус" са изключително амбициозно намерение, има ремонтни фронтове, текат процедури по усвояване на имоти, но темпът на строителство има застой, защото не е намерено работещо решение. Проблемът според него ще бъде разрешен, защото е сформирал работна група, която се опитва да даде възможност да бъдат индексирани цените, заложени в договора от 2019 г., за да продължи ремонтът. /БТА/

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 2za

FACEBOOK