Ресторантьорите искат оставката на министъра на туризма заради скъпата пържола

Снимка: Infomreja.bg

"Искаме оставката на министъра на туризма Зарица Динкова"

Сдружението на заведенията в България и Българската асоциация на заведенията искат оставката на министъра на турзима. Тя отговори чрез официална позиция.

Министърът на туризма Зарица Динкова обяви открита война на нашия бранш. От първия момент разбрахме, че на нея не може да се разчита, тъй като няма никаква експертиза и не разчитахме на подкрепа, но да ни пречи по толкова брутален начин - не очаквахме, се казва в позицията на СЗБ и БАЗ.

От там допълват: 

Както се разбра Динкова не обича да чете и да търси информация, та отново ще й я дадем ние: Според актуално изследване на Евростат България е с най-евтините хотели и ресторанти в ЕС. Ресорният министър трябва да се бори за по-добри условия за развитие на сектора, който обслужва. Нашият не го прави! Липсата на политическа култура и опит в бранша обаче води до грешни решения, с които се заемат позиции, създаващи кризи, които ни се налага да управляваме. Съжаляваме, ако някой наш лоялен клиент се е засегнал от вчерашната ни позиция и искрено му се извиняваме. Но това не означава, че няма да защитаваме колегите си, когато са прави. Както и да ги критикуваме, когато грешат. Водени от горното Сдружението на заведенията в България и Българската асоциация на заведенията искаме оставката на министъра на туризма Зарица Динкова. За съжаление, това няма да оправи щетите, които нанесе по сектора само за няколко седмици, но все пак ще бъде крачка в правилната посока…

От министерството на туризма заявиха:

Като министър на туризма съм силно притеснена от сигналите, които Сдружението на заведенията в България и Българската асоциация на заведенията изпраща към българските потребители.

Вчера, във връзка със станалия особено популярен случай с продажбата на телешко на грамаж и последвалата буря от реакции в социалните мрежи, Сдружението на заведенията в България и Българската асоциация на заведенията заявиха, че ще съдят клиента на заведението, който си позволи да повдигне въпроса за спорната търговска практика.

Напомням, че обществото, срещу което тази асоциация открито застава беше, и до днес е толерантно към ресторантьорския сектор, който губеше пари и клиенти в първите месеци на пандемията. За да ги подпомогне, държавата - респективно всички ние - се лиши от многомилионни приходи, които останаха в собствениците на заведения.

Разбирам, че професионалните общности се създават, за да защитават групови интереси. Убедена съм, че бизнесът трябва да работи спокойно и без излишна административна тежест, но не приемам, че това трябва да е за сметка на останалата част от обществото.

Сигурна съм, че в случая повечето членове на асоциацията не споделят позицията на своето ръководство. Неумелото управление на тази, а и на други подобни кризи, нанася непоправими щети върху имиджа на целия български туризъм.

Призовавам асоциацията на ресторантьорите да преосмисли цялостното си поведение по отношение на клиентите си, както и към по-отговорно отношение към образа на българския туристически продукт.

В противен случай, ще ми е много трудно да защитя данъчните придобивки в бюджета за следващата година, тъй като няма да мога да намеря аргументи и подкрепа за това в българското общество.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода a2g

FACEBOOK