Кюстендилци отново излизат на протест! Чакат отговори и наказани след смъртоносната катастрофа край Ябълково

Снимка: Infomreja.bg

Протестът ще се проведе на 18 януари /събота/ от 12 часа на главен път I-6 в пътното платно с посока Кюстендил - с. Ябълково

Кюстендилци отново излизат на протест тази събота на пътя Кюстендил - Ябълково, където при тежка катастрофа между лек автомобил и коне загина 18-годишната Андреа Андонова.

Исканията отново са същите – отговорните за пътния инцидент да бъдат наказани, както и да бъде отстранена шефката на ОПУ – Кюстендил, инж. Юлияна Божилова.

Протестът ще се проведе на 18 януари /събота/ от 12 часа на главен път I-6 в пътното платно с посока Кюстендил - с. Ябълково!

„Заедно да изслушаме резултатите от проверките и обследванията на пътя. Да чуем предложения и мерки за превенция!

На протеста сме поканили инж. Иваничков и инж. Паунова - АПИ – София, инж. Божилова - ОПУ Кюстендил, представители на БАБХ, инж. Огнян Атанасов - настоящ кмет на гр. Кюстендил, адв. Петър Паунов - бивш кмет на гр. Кюстендил и инж. Александър Пандурски - Областен управител гр. Кюстендил

Изпратили сме имейл с молба за отговори относно обстоятелствата около катастрофата с фатален край ( скорост на автомобила, проби за алкохол и наркотици на шофьорката, както и всяка информация, която не пречи на разследването) към г-жа Сиракова - говорител на прокуратурата“, посочи Бетина Георгиева, която е част от организаторите на протеста.

ИНФОМРЕЖА припомня, че само преди ден станаха ясни резултатите от обследването на пътя Кюстендил – Ябълково, направени от Европейския център за транспортни политики. Провереният участък е приблизително 4 км. и в двете посока, като са констатирани над 20 критични дефицита.

"Въпреки провеждането на задължителни периодични инспекции по пътнабезопасност, изисквани от Закона за пътищата, анализът на изследвания участък от път I-6 разкрива сериозни пропуски в тяхното изпълнение. Очевидни дефицити и несъответствия с нормативните изисквания са останали неотбелязани, което говори за липса на задълбоченост и отговорност от страна на компетентните органи. Вместо да бъдат предприети допълнителни мерки за повишаване на безопасността, инспекциите явно са се ограничавали до формално изпълнение, без реално обхващане на проблемните зони.

Констатираните критични недостатъци в пътната инфраструктура като липса на съвременна пътна маркировка, негодни пътни знаци, корозирало и опасно улично осветление, свободно навлизащи животни, както и неподдържани канавки и откоси, създават сериозен риск за участниците в движението. Липсата на своевременно обновяване и съобразяване на организацията на движението с актуалните нормативни изисквания показва системен проблем в управлението на пътната инфраструктура, който влияе негативно не само на местно, но и на национално ниво.

Фактът, че всички проверени елементи на пътната инфраструктура не покриват нито настоящите, нито изискванията от последните 10 години, демонстрира критичен провал в изпълнението на задълженията на институциите. Особено тревожно е, че съвкупността от тези пропуски вече е довела до трагични инциденти и смъртни случаи, което подчертава необходимостта от спешна промяна в подхода към поддръжката и управлението на републиканската пътна мрежа.

Наложително е незабавно изпълнение на препоръчаните мерки, включително разширяване на обхвата и качеството на инспекциите, актуализиране на проектите за организация на движението, подновяване на маркировката, почистване и поддръжка на инфраструктурата и изграждане на огради за предотвратяване на навлизането на животни. Само чрез целенасочени и координирани действия може да се гарантира безопасността на участниците в движението и да се възстанови доверието в институциите, отговорни за пътната безопасност", съобщават в доклада си от Европейският център за транспортни политики.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 2za

FACEBOOK