Свидетелството за управление е привилегия, не право
„На базата на много подробен анализ отчетохме пропуските, какво и как трябва да подобрим. Обединихме се около мнението, че видимостта на полицията на пътя трябва да е засилена максимално. Днес предстои среща и с другите министри, които имат отношение по безопасността на движението. Координираме усилията си така, че всички да поемат отговорността и ангажиментите си, разписани по закон“, обобщи след съвещанието министър Даниел Митов.
Друга тема във фокуса на вниманието ни беше ролята на Националния координационен център за пътна безопасност. Той трябва да започне отново да работи ефективно, с представители на всички ангажирани институции /Пътна полиция, АПИ, ИААА/, които да стиковат действията си.
Личното ми мнение е на шофьори, задържани с 1.2 промила алкохол или над тази стойност, да се отнемат книжките до живот. Никъде в Хартата на ООН за правата на човека няма „право да шофираш“. Свидетелството за управление е привилегия, не право. Ако няма законова възможност за това, ще търсим други варианти. Трябва да създадем механизъм, за да извадим от пътя доказано опасните и безотговорни шофьори – беше категоричен вътрешният министър.
През 2024 има най-малко загинали на пътя за последните десет години. Искаме да предприемем такива действия, че тази тенденция да продължава. Целта ни е в крайна сметка да стигнем до такива дисциплиниращи мерки и норми, с които да намалим до минимум пътнотранспортните произшествия и жертвите.
В рамките на съвещанието главният секретар на МВР главен комисар Мирослав Рашков даде категорични указания на директорите на ОДМВР да вземат на „личен контрол“ работата по линия на пътната безопасност – за масирано полицейско присъствие, включване на повече небрандирани автомобили за установяване и извеждане от движението на агресивни и недисциплинирани водачи и своевременно сигнализиране на стопаните на пътя за опасни участъци. Сили на жандармерията и „Гранична полиция“ също ще бъдат включени в работата по контрол на пътя.
На съвещанието присъстваха всички главни и областни директори, както и служителите в Главна дирекция „Национална полиция“, които отговарят за пътната безопасност.