Новаков пред ИНФОМРЕЖА за Пакет "Мобилност": Шофьорите са свободни да прекарват своята отпуска, където си пожелаят

Андрей Новаков, Росен Желязков/ Infomreja.bg ©

Желязков: Защитните механизми в Европейския съюз работят

Съдът на ЕС се произнесе по делата за отмяна на част от разпоредбите на Пакет мобилност 1, които бяха заведени на 23 октомври 2020 г.

Отменено бе. и то с решение, влязло в сила незабавно, изискването за връщане на товарните автомобили на всеки 8 седмици в държавата по установяване.

ИНФОМРЕЖА потърси за коментар народният представител и бивш транспортен министър – Росен Желязков, и евродепутатът Андрей Новаков, за коментар по темата, засягаща цялото общество – защото транспорт, значи свързаност и доставка. Доставка на храни, лекарства, на всичко, необходимо за ежедневието ни. 

Още когато България, като част от групата на единомислещите към онзи момент, реши да заведе дело пред Съда в Люксембург, ние бяхме убедени в този резултат, затова и нямахме колебания да заведем това дело, независимо от усилията и времето, което не бе никак малко. От една страна сме удовлетворени за това, че една според нас несправедливост беше оценена като такава от Съда. От друга страна показва, че защитните механизми в Европейския съюз работят, каза Желяков.

Независимо от усилията на тогавашния състав на Комисията, независимо от усилията на големите държави и тежката конкуренция в сектора. Справедливостта винаги възтържествува, въпросът е кога. За нас е малко късно, защото браншът страда и от други проблеми. Имаше щети, наруши се неговата конкурентоспособност, а и структурата на икономиката се променя в Европа. Така че ние трябва да търсим други решения. Най-важното в момента е не е просто да лежим на усещанията, че сме спечелили една битка, а да се борим усилено другата несправедливост – а именно пълноправното ни членство в Шенген, да бъде преодоляна, заяви Желязков.

Кога обаче ще се прибират шофьорите, чийто фирми са регистрирани в страната ни, разясни Новаков:

Съвсем категорично Съдът незабавно отмени действията на разпоредбата за връщане на превозното средство и това не подлежи на обжалване. Така че тази тема е приключила.

Нещо много важно обаче – допълнително внесе яснота за това какво всъщност ни казва този регламент за връщането и на водача. А именно – работодателят е длъжен да организира и да направи връщането на шофьора, ако той иска. И може да направи свободен избор къде да прекара своята почивка. Така че аз намирам и това за изключително положително развитие.

Евродепутатът, които заедно с колегите си Ангел Джамбазки, Петър Витанов и Илхан Кючюк се бориха години наред, за да бъде взето подобно решение, каза още:

Това са свободни хора, които могат да прекарват своята отпуска, където си пожелаят, и ако решат да се приберат в България, тогава работодателят е длъжен да им осигури тази възможност.

Нищо повече, защото в началото тълкуванието беше, че ще ги проверяваме по къщите дали са си спали в спалните.  Нещо, което ние нямаме право за едни свободни хора, които могат да почиват, където пожелаят.

Така че, ако трябва да обобщим, това е един много хубав ден за българските превозвачи, защото една несправедливост беше поправена.

Според Желяков, щетите върху транспортния сектор са били големи не само заради Пакета, но и заради пандемията:

Пакетът влезе в сила през февруари 2022, това са 2 години и половина, в които камионите трябваше да се прибират. Имаше и други комулативни щети, които се нанесоха върху тях – войната в Украйна, ковид пандемията и това беше нещо повече. Така че, това е глътка въздух.

Това, което ще ги облекчи съвсем, ще компенсира всичките неволи, през които минаха, е когато на Дунав мост 1, на Дунав мост 2, на Силистра, Оряхово и на Кулата няма повече опашки и могат да пътуват спокойно.

 А кога ще „дойде“ Шенген – двамата депутати заявиха: Надяваме се до края на годината!

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода l9n

FACEBOOK