Разложката професионална гимназия се развива с международни проекти

Снимка: РПГ

Учителите и учениците от Разложка професионална гимназия работят по различни национални и международни проекти от 2001 година.

Проектите имат за цел подобряване качеството на образователната услуга; организиране на разнообразни дейности за развитие на компетенции на младите хора в различни предметни области, гражданското образование; формирането на чувството за принадлежност към училището и съответното повишаване на мотивацията  за участие в училищния и извънучилищния живот; повишаване на интереса на младите към формиране на гражданска култура.

“Kaжи ми и щe зaбpaвя; пoĸaжи ми и щe зaпoмня; вĸлючи и мeн и щe paзбepa”, гласи стара китайска пословица. Това, на пръв поглед, пpocтo твъpдeниe имa много важно скрито послание към тези, които се стремят да предават знaниятa.

Участие в работа по проекти позволява на учениците активно да демонстрират самостоятелността си, насърчава формирането на нови социални компетенции, води до придобиване на умения за планиране и организиране на различни дейности, съдейства за реализиране на творчески способности. Също така, проектната дейност развива комуникационни умения и умения за сътрудничество; осигурява механизъм на критическо мислене, способността да търсят начини за решаване на проблеми, развива изследователски умения.

Всичките ни проекти са групово предприятие, включващо от три до десет партньори от различни държави, щателно планирано и предназначено да се постигнат конкретни цели и преминаващо от идея към действие чрез структурираните етапи на целия процес.

Представяме проектите, реализирани през последните пет години. Проектите са разработени от д-р Елена Саянова и реализирани с помощта на всеотдайни преподаватели Анета Тумбева, Веселка Мунина, Иванка Финдрина, Катя Попова, Наталия Попова, Людмила Калоянова, Вася Крънчева.                                                                        

Училищно партнъорство „Разработване на учебни материали за преподаване на голф туризъм” със страни партньори: Австрия, България (координатор), Испания, Италия, Португалия, Турция, Франция.

Основни дейности включваха изучаване на образователните нужди на голф клубовете и разработването на учебните материали, с цел включване на елементите на голф туризъм при преподаване на дисциплините, свързани с туризма, в професионални гимназии.

Училищно партньорството:  “Медийното образование в училище: възможности и предизвикателства” с участието на България (координатор), Италия, Испания, Португалия и Великобритания.                                                                                                

Основните цели включваха проучването на възможности за въвеждането на медийното образование в училище, както и на съдържанието и педагогическите методи на медийното образование в рамките на учебната програма.

Ученическа мобилност „Европейският опит в туристическата анимация и екскурзоводството” във Валенсия, Испания.

Двадесет ученика, преминаващи професионално обучение по специалностите , „Организация на хотелиерството” и  „Организация на обслужването в хотелиерството” получили възможност да участват в двуседмична практика в силно развит регион с традиции в туризма като Валенсия, за да достигнат и покрият европейските стандарти в екскурзоводството и туристическата анимация.

Ученическа мобилност „Европейски практики за създаване на графични туристически реклами в практическото обучение на учениците" в Портсмут, Великобритания.

Ползвателите бяха 20 ученици oт професионално направление “Икономическа информатика" с професионално квалификационна степен "икономист информатик".

Стратегическо партньорство „Храна върху платно”, с участието на България (координатор), Италия, Португалия, Франция, Турция, Хърватска.

Бяха направени проучвания на определен период от историята  на изкуството -  храната в праисторически времена (пещерни рисунки); храна, изобразена от древните гърци и римляни; храна на картините на художниците от Възраждане; изобразяване на кухня и улични пазари в  живописта на нидерландските художници през 16-17-и век;

"Модерната училищна библиотека  – културно-образователен и информационно-медиен център” с финансова подкрепа на Фондация за гражданските инициативи.

Сътрудничество с ФРГИ съществено допринесе за качествено осъществяване на библиотечно-информационно обслужване на образователния процес в училището, обезпечавайки и подпомагайки реализирането на държавните образователни изисквания, съобразно учебните програми и учебните планове.      

Проект “Подобряване на училищната среда” - „Америка за България”.

Цялостен ремонт, обзавеждане и техническо оборудване на кабинет по английски език и компютърен кабинет, включващо интерактивна бяла дъска с необходимия софтуер и аксесоари, 5 компютъра, мултимедиен проектор, лаптоп, стенен екран,  мултифункционален принтер, комплект усилватели, рутери, а също и над сто учебни помагала и софтуер от издателства Klett и Express Publishing.

Училищно партньорство „Иновативни методи на преподаване в часове по кетъринг  с акцент развиване предприемаческа дейност”.

Основните дейности включват обмен на добри практики в тази сфера и разработване на нови учебни материали (уроци, малки проекти и т.п.), целящи формиране на предприемачески компетенции.

Ученическа мобилност „В крак с времето: подобряване на професионалните компетенции чрез усвояване на нови европейски практики по въвеждане на информационни технологии в областта на туризма” – Берлин, Германия.

Дейността е насочена към професионалното развитие на младите хора в сферата  на туризма и малък и среден бизнес (малки семейни хотели). Ползвателите са ученици oт професионално направление “Икономическа информатика" с професионално квалификационна степен "икономист информатик" и "Мениджмънт в Хотелиерството"с професионално квалификационна степен "хотелиер".

Училищно партньорство "Как да създадем училищен музей" с участието на Унгария, Полша, България, Италия, Португалия, Франция, Словения, Испания.

Проектът е посветен на образователните цели и ползите от създаването на виртуален училищен музей, заедно с въвеждането на елементи от музейното образование в учебните програми.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 2xd

FACEBOOK