За да отвориш ресторант и той да бъде истински успешен, са необходими увереност и добра визия. Но освен това, тази бизнес идея съчетава още множество съставки, за да се превърне в предпочитано място. Откриването и разработването на заведение е вълнуващо, но и е едно от най-рисковите, трудни и отнемащи време, начинания.
Платформата за поръчки на храна, foodpanda, посочи основните точки, които съпътстват успеха, набавени на база опита на едни от най-добрите ресторантьори в света- Ким Стренгари, притежава най-успешните заведения във Филаделфия; Уен Юнг, един от най-добрите сушисти в света; Ламбрин Мачевски, собственик на мексикански ресторанти.
- Планиране - бъдете готови на много жертви и бъдете сигурни, че обичате това, което правите. Първата стъпка е разработването на бизнес план, който набелязва план за вашия успех. Той трябва да включва проучване на пазара, цялостен поглед върху вашите конкуренти, вашата целева аудитория, маркетингови планове, както и избор на местоположение. Определете и източника си на финансиране.
- Местоположение - имате нужда от място, което привлича тълпи, лесно достъпно и има потенциал за растеж. Разбира се, имате нужда от място, което да се вписва в рамките на бюджета. Това е едно най-големите решения, които ще направите като собственик.
- Меню - определете вашето меню. То ще връща клиентите отново и отново. Дали ще предлагате 5-звездни ястия, суши, пица или дори бургери, вие трябва да сте убедени, че те ще са вкусни и уникални. Поканете ваши близки да тестват менюто ви. Обратната връзка е важна за вкуса и ценообразуването.
- Персонал - движещата фигура на вашето място. Направете списък с изискванията за готвачи и сервитьори. Тествайте ги многократно преди да бъдат наети. Никой няма да се върне, ако получи лошо отношение от сервитьор.
- Маркетинг - информация от уста на уста работи, но не достатъчно, за да бъде вашето заведение пълно. Правете промоции, участвайте в демонстрации, присъединете се към бизнес асоциации и използвайте поне безплатните социални канали.
Вложете цяла си енергия и не очаквайте, че ресторантът ви ще бъде рентабилен за една нощ. Планирайте така, че да бъдете готови да работите на загуба първите шест месеца, съветва Юнг.