Проверявайте дали вече не се таксува връщането на онлайн покупките!

Има тенденция потребителите да поемат куриерските разходи при отказ

Заражда се световна тенденция куриерските разходи по връщането на стоката при упражнено право на отказ от онлайн покупка да са за сметка на потребителя. Обсъждат се подобни практики така, както при възникването на пазаруването през Интернет електроните търговци въведоха практиката да приемат обратно безплатно стоките, които клиентите им не са харесали или не са им по размер, с цел повече хора да бъдат привлечени да пазаруват онлайн. За това предупреди по Bloomberg TV Bulgaria Габриела Руменова, основател на онлайн платформата "Ние, потребителите”. 

Тя препоръча потребителите да проверяват всеки път преди да направят поръчка дори от любимия си и познат магазин какви са актуалните условия за продажба и доставка, тъй като е възможно все повече търговци да въведат таксуването при връщане на стоки. Експертът уточни, че и в момента клиентите поемат разходите при връщане на стока в 14-дневния законов срок, но само когато търговците предварително са упоменали това в общите си условия. Таксата трябва да е за сметка на магазина и когато не е била предоставена информация по този въпрос.

На фона на новата тенденция търговците да обявяват такси за връщането на онлайн покупки е важно също потребителите да изискват правилата за това да са ясни, а при възникване на спор да настояват да се спазват такива, каквито са били обявени предварително. 

„Това не е в разрез с европейското законодателство, но би било нарушение, ако търговецът поиска сума за връщането на стоката в случай, че потребителят е предявил своето право на рекламация. Ако се окаже, че стоката е с някакъв дефект, тогава търговецът трябва да поеме разходите по връщането й“, обясни тя.

В предаването „Бизнес старт” Габриела Руменова коментира, че са много обективните обстоятелства компаниите да обмислят въвеждането на такса за връщане на онлайн покупки и едно от тях е Covid кризата. В стремежа си да спестят от разходи, включително от куриерските услуги, търговците опитват да оптимизират процесите. 

 

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 9kd

FACEBOOK