Професионалисти и млади таланти обсъдиха бъдещето на туризма у нас

Chivas 12 стола

 

ОТ РУБРИКАТА "СТАНИ АВТОР"

 

Създаването на Консултативен съвет към Агенцията по туризъм, разработването на ефективна рекламна стратегия за България като 4-сезонна дестинация, връзката между бизнеса и образованието и пълноценното използване на новите възможности и технологии бяха акцентите в кръглата маса Деветата среща от проекта CHIVAS 12 Стола на тема „Туризъм“ премина с оживена дискусия между отбора на „професионалистите“ в бранша и млади „амбиции“.

Предизвикателствата, които се очертаха, бяха свързани основно с рекламирането на България като 4-сезонна туристическа дестинация в чужбина. Констатацията, че като комуникация българският туризъм все още е в миналия век и има спешна нужда от подобряване и развиване на имиджа си, провокира формулирането на тезата, че рекламата на страната ни няма как да бъде ефективна при сега съществуващите параметри за възлагане на държавни поръчки за изготвянето й – нещо, което беше обсъждано и на предишните срещи от формата CHIVAS 12 Стола.

В тази връзка младите участници обясниха, че ключово за развитието и подобряването на бизнеса е адекватното му он-лайн присъствие. За местните професионалисти това и добрата комуникация би трябвало да е приоритет, вместо да се разчита основно на подкрепата на държавата. Туризмът е една от десетте сфери, в които са заети най-много българи, и отрасълът с най-високо ниво на сезонна временна заетост, като има потенциал да се превърне в проспериращ и акумулиращ сериозен икономически растеж сектор.

Все още обаче слабост е обслужването, липсата на специалисти и навлизането на млади хора. Наложително е в университетите и училищата, подготвящи кадри за туризма, обучението да бъде максимално практически ориентирано, като стажовете да са важна част от него, а не потенциална възможност след дипломирането. След спор дали студентите трябва да получават възнаграждение от работодателите, докато усвояват бъдещите си професии, или обратно – за последните да има обезщетение, тъй като предават опита си, стана ясно, че и тук прилагането на най-добрите световни практики е верният път. А именно – заплащането да става чрез стажантски програми и чрез подкрепата на държавата за образованието. Както след всяка тематична среща на проекта CHIVAS 12 Стола, бе подготвен манифест с препоръки.

Към момента тази стъпка вече е дала позитивни резултати, като вследствие на изводите от дискусиите на CHIVAS в редица браншове у нас бяха приложени добри практики. CHIVAS 12 СТОЛА е серия от дискусии между утвърдени професионалисти от различни важни сфери и млади таланти. В рамките на 12 теми, засягащи области, които се нуждаят от решителна промяна, проблемите се назовават с истинските им имена и се търсят техните решения.

CHIVAS 12 СТОЛА не само извежда бизнеса и опита като коректив на държавната политика и законодателните инициативи, но и създава ефективни платформи за действия и добри практики в различни важни сектори. Проектът поставя в центъра значението на думата „достойнство” и да намери тя подходящото си място в съвременния ни живот – професионален, обществен, личен. За повече информация: www.chivas12.bg

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 2za

FACEBOOK