Преподаватели в Гърция протестират срещу провеждане на изследването PISA

Снимка: АНА-МПА, архив

Миналата година беше проведен протест по същия повод

Гръцката Федерация на държавните служители (АДЕДИ) обяви протест в подкрепа на исканията на гръцките преподаватели да се отмени международното изследване PISA в Гърция, предаде националната телевизия ЕРТ. Протестът се проведе чрез общонационално спиране на работа от страна на преподавателите в основното и средното образование по време на първите четири часа от днешните сутрешни учебни занятия, информира БТА.

Изследването PISA в Гърция се провежда днес за втора поредна година в 600 училища, написа АНА-МПА. То се състои в изпити по новогръцки език и по математика за учениците в 6-ти и 9-ти клас.

Гръцката федерация на преподавателите (ДОЕ) и Федерацията на служителите в средното образование (ОЛМЕ) обявиха въздържание от участие в тези изпити.

По тази причина министърката на образованието и религиозните въпроси на Гърция Ники Керамеос подаде спешна молба до първоинстанционния съд в Атина с искане протестното въздържание от участие в организацията по изследването PISA от страна на тези две федерации да бъде признато за незаконно. 

В тази връзка гръцката Федерация на държавните служители заяви, че гръцкият министър на образованието „демонстрира безпрецедентен авторитаризъм, като за пореден път се обръща към съдилищата срещу синдикатите на преподавателите“.

Миналата година на 18 май също беше проведен протест по същия повод. Тогава гръцките синдикати на служителите в сферата на образованието призоваха за тричасово спиране на работата. Доводите за протеста на Федерацията на служителите в средното образование през 2022 г. бяха, че изследването PISA е „остро критикувано в световен мащаб“, тъй като прилагането му като „изследователски инструмент води до крайна и нетърпима конкуренция между образователните общности, противоречи на основните педагогически принципи на хуманитарното училище, води до категоризиране и класифициране на училища, ученици и преподаватели, като същевременно ориентира преподаването към предварително зададени тематики и засилва сухото наизустяване в ущърб на подсилването на критичното и творческото мислене“.

Същите миналата година обвиниха политическото ръководство на гръцкото министерство на образованието, че не се съобразява с реалните нужди на държавните училища и не се стреми към осигуряването на „качествено, надграждащо и приобщаващо обществено образование, което предоставя равни възможности за всички деца“.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 8as

FACEBOOK

//