Пакет Мобилност I води до непосилни разходи за малките и средни предприятия

Снимка: МТ

Това заяви заместник-министърът на транспорта

Пакет Мобилност I води до непосилни разходи за малките и средни предприятия, които съставляват гръбнака на тежкотоварния автомобилен бранш, и прави невъзможно адаптирането му към целите за устойчивост. Това заяви заместник-министърът на транспорта и съобщенията Владимир Върбанов по време на Неформален съвет на министрите на транспорта на ЕС. Форумът се провежда от 21 до 22 февруари под егидата на Френското председателство.

По повод влизането в сила на разпоредбите от Пакет Мобилност I, Владимир Върбанов посочи негативното въздействие на мярката за връщането на превозното средство върху превозвачите и климатичните амбиции на ЕС.

Министрите на транспорта обсъдиха перспективите пред декарбонизацията на транспорта в ЕС. По време на дискусията за ревизия на Трансевропейската транспортна мрежа, заместник-министър Върбанов приветства мащабната модернизация на железопътната инфраструктура, както и изграждането на интермодални терминали като възможност за намаляване на емисиите от автомобилния транспорт. По думите му, същевременно тези цели трябва да са съобразени с икономическите реалности. България изрази разочарованието си от изключването на жп направлението от София до границата с Република Северна Македония, както и продължението на коридор VIII през Република Северна Македония и Албания.

България ще стимулира електромобилността чрез инициативи за купуването на електромобили и чрез изграждане на зарядна инфраструктура, декларира българската делегация по време на заседанието.

Съюзът на международните превозвачи поиска среща с министър-председателя Кирил Петков.

Председателят на Съюза на международните превозвачи Ангел Траков изпрати писмо с молба за среща с министър-председателя Кирил Петков. „Българският транспортен сектор е силно засегнат от законодателните изменения на Мобилен пакет, който в голяма степен ограничава конкурентоспособността на българските превозвачи и това скоро ще доведе до загуби както за самите търговски дружества, така и за целия сектор и страната,“ се казва в писмото.

Ангел Траков изразява още силното си безпокойство от липсата активен диалог с министерство на транспорта по проблемите на автомобилния транспорт. В писмото се посочва, че още през месец декември м. г. е потърсена среща с министър Николай Събев, но до този момент няма отговор.

Управителният съвет на Съюза се надява, че премиерът ще изслуша проблемите българския автомобилен сектор и ще съдейства за разрешаването им.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода sj2

FACEBOOK