Първото европейско законодателство за емисии от камиони и тирове беше прието от Парламента в четвъртък, с цел да се спре увеличаването на емисиите от пътния транспорт. |
Новото законодателство, неофициално договорено между евродепутатите и Румънското председателство на Съвета през февруари, беше прието с 474 гласа „за“, срещу 47 гласа „против“ и 11 гласа „въздържал се“. То изисква емисиите на CO2 от тежкотоварни автомобили като камиони и тирове да бъдат намалени с 30% до 2030 г, с междинна цел за намаляване от 15% до 2025 г. Също така, до 2025 г. производителите ще трябва да гарантират, че поне 2% от пазарния дял от продажбите на нови превозни средства идват от превозни средства с нулеви и ниски емисии, с цел да се противодейства на постоянно нарастващите емисии от пътния транспорт, от които около една четвърт се дължат на тежкотоварните превозни средства. В допълнение на това, Европейската комисия ще трябва през 2022 г. да предложи нови цели за периода след 2030г., в съответствие с Парижкото споразумение. Цитат Докладчикът Бас Ейкхаут (Зелените/ЕСА, Нидерландия) отбеляза: „Това, че ЕС за пръв път предприема действия относно емисиите на CO2, е голям успех. Регламентът ще помогне за намаляване на замърсяването по пътищата ни и ще подобри качеството на въздуха.Бъдещето на чистите камиони трябва да бъде водено от иновацията. Следователно това законодателство трябва да насърчава индустрията да стимулира промените и напредъка в технологиите.“ Следващи стъпки Съветът трябва официално да одобри текста преди той да влезе в сила. Бързи факти Тежкотоварните автомобили са отговорни за 27% от емисиите на CO2 от пътния транспорт и почти 5% от емисиите на парникови газове (данни от 2016 г.). От 1990 г. насам, емисиите на тежкотоварни автомобили са се увеличили с 25% - главно заради увеличението на автомобилния товарен превоз. Очаква се те да продължат да се увеличават, ако не се приемат и приложат нови политики.
|
Около 25% от емисиите от превозни средства в ЕС идват от камиони и тирове
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
КОМЕНТАРИ
-
ПОЛИТИКА
Костадин Костадинов: ГЕРБ поглъща ПП-ДБ като боа - хапка по хапка
Хинков не получил нужната подкрепа за здравни реформи
Русия иска буферна зона в Украйна
БСП виждат химикалката на Пеевски върху коалиционното споразумение
ГЕРБ: Преговорите с ПП-ДБ приключват утре в 12:00 часа
-
СПОРТ
Кирил Десподов е Футболист номер 1 на България за 2023-а година
"Левски" с амбициозна цел, иска в редиците си голямата звезда на Берое
Георги Атанасов: Системата се самовъзпроизведе на 15 март
Състезатели от "Юлен" и ски клуб "Банско" отново грабнаха купите
Кюстендилският клуб по джудо „Велбъжд“ с призови места от Държавния личен шампионат
-
КУЛТУРА
Кюстендил разцъфва с хиляди теменужки
Пролетен концерт в НЧ "Братство" - Кюстендил
Новите майстори представят „Палитра в крилете“ в Кюстендил
Засилва се интересът към курсове по български език в Анкара
Писателят и художник Жеко Митев представи творчеството си в Банско
-
БИЗНЕС
Работещите бедни - в администрацията и услугите
Скъпият ток: Най-сериозното притеснение за 64% от българите
Шалапатова не очаква сътресения с приемането на еврото
Богданов: "Лукойл" трябва да внесе 69 млн. лв. във Фонда за сигурност за декември
КЕВР реши: 8,4% по-евтин газ през февруари