Община Благоевград платила почти 2 млн. за "Франкофоли" вместо 500 000 лв. планувани

Снимка: Infomreja.bg

Медийният комфорт за 9 месеца струва над 260 000 лв.

Културният календар на Благоевград струва над 1,5 млн. лева, а преразходът е почти 1 000 000 лв.

Сумите за провеждането на културни мероприятия в Благоевград се оказаха колосални на фона на далеч по-важните проблеми, които вече бившият кмет каза, че разбрал преди втория тур на изборите.

Кметът Томов коментира атаките, основно в социалните мрежи, относно „запалването“ на коледните светлини и липсата на заря, които средства градоначалникът реши и оповести, че разпределя за лечението на болно дете. Именно това действие на Томов бе наречено от определени хора – популистко.

Тези атаки идват основно от две дами, които са бивши служителки на общината – високопоставени служителки, подчерта кметът.

„Блуз и джаз фестивал“ е с предвидени 65 000 лв. по план, но са отчетени 74 892 лв.

За фестивала „Тара-ра-бумбия“ са заложени 100 000 лв. план, но 183 463 лв. са похарчени.

За честванията на 24-и май по план са 50 000 – а в реалност - 56 770 лв.

Фестивалът „Франкофоли“ или гордостта на бившия кмет – по план са предвидени 580 000 лв. Тук идва колосалната разлика, която може да се нарече и скандална. Фестивалът на френската музика е струвал на благоевградчани 1 624 827 лв.

На 5-и декември 2018 за запалването на елхата са похарчени 56 000 лв., а тази година - 13 660 лв.

Новогодишен банкет на Община Благоевград за 2018 г., който събрал служителите, е струвал 45 373 лв.

Информацията е с цел прозрачност и да сломя атаките относно харченето на обществени пари, но аз прецизирам разходите, каза Томов.

Инвестицията на Община Благоевград за 2018 по отношения на договори с медиите или за осигуряване на така наречения „медиен комфорт“ е 210 000 лв. А за девет месеца за 2019 сумата е 260 000 лв.

Сметките са направени след проверка, изискана от кмета на Благоевград – Румен Томов.

Аз нямам намерение Общината да отделя такива суми за медийно спокойствие. Ако иска някой да публикува, да търси – вие сте журналисти и имате право да работите. Мисля, че позицията ми е правилна. Без медийни договори и комфорт, заяви Томов.

Още на първата си редовна пресконференция градоначалникът изтъкна, че прекратява медийните договори, които са били сключвани през общинската фирма „Благоевград Фест“, която вече е закрита.

Изключително много дейности са залагани и на фирми, които са на прага на обществените поръчки. Тоест ако има критерии за 30 000 лв., то сделката е била за 29 999 лв.

Одитът на общината продължава, а да края на следващата седмица ще бъде приключена проверката на прословутата общинска фирма „Благоевград Фест“.

 

Извадка от "отчета" на кмета

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода aa6
loading...