Мъжете в Пиринско сърфират повече от жените

Снимка: Infomreja.bg

Колко често посещаваме мрежата?

Резултатите от проведеното през 2019 г. изследване за използването на информационни и комуникационни технологии (ИКТ) в домакинствата и от лицата показват, че 71.1% от домакинствата в област Благоевград имат достъп до интернет в домовете си при средно 75.1% за страната.

За осемгодишен период използването на ИКТ в област Благоевград става все по-масово - относителният дял на домакинствата с достъп до интернет се е увеличил с 16.2 процентни пункта.

През 2019 г. с най-висок относителен дял на домакинствата с достъп до интернет е област Русе (84.4%), а с най-нисък – Ямбол (53.4%). По този показател област Благоевград заема петнадесето място заедно с Враца сред 28-те области.

Относителният дял на лицата на възраст между 16 и 74 години в област Благоевград, които регулярно използват интернет (всеки ден или поне веднъж седмично) през 2019 г. е 65.2%, като спрямо предходната година е отбелязано увеличение от 4.0 проценти пункта.

В област Благоевград мъжете са по-активни при регулярното използване на интернет като техният относителен дял е 67.0%, докато за жените той е 63.2%. Както при мъжете, така и при жените този дял е по-нисък от средния за страната по пол, съответно с 1.1 и 2.4 процентни пункта.

Значителни са различията при редовно използващите интернет в област Благоевград по образование – докато 91.5% от лицата с висше образование използват редовно глобалната мрежа, то едва 36.6% от лицата с основно или по-ниско образование се възползват от възможностите, които тя предоставя. Редовно използващите интернет със средно образование са 67.5%.

През 2019 г. резултатите показват, че относителният дял на лицата от областта, използващи глобалната мрежа за взаимодействие с органите на държавната администрация е 35.9%, при средно за страната 25.4%. В отделните области на страната този дял варира между 45.9% за област София и 6.4% - за област Разград.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 2za

FACEBOOK