Министър Лиляна Павлова: До ноември пускаме магистрала „Струма“ до Благоевград

Снимка: МРРБ, архив

„Винаги, когато се събират повече поредни почивни дни, има големи задръствания - това не е прецедент. В случая те съвпадат с ремонтите, но няма какво да се направи, тъй като пролетта и есента са единствените сезони, през които можем да строим“. Така министър Лиляна Павлова коментира в предаването „Лице в лице“ по БТВ задръстванията по пътищата през изминалите почивни дни.

„Създадохме необходимата организация на движението, пуснахме двулентово движение в посоките с интензивен трафик, осигурихме обходни маршрути за натоварените участъци и участъците, където има ремонти“, увери министър Павлова. „„Пътна полиция“, които са отговорни за създаването на организация на движението, също няма как да смогнат при такъв огромен наплив от пътуващи“, каза тя. 

Министър Павлова подчерта, че за да се облекчи трафикът, трябва шофьорите да спазват въведената организация и да имат култура на движение. „Аз лично пътувах по „Хемус“, където видях как шофьори застават като трета колона в участъците с две ленти и блокират трафика“, разказа Лиляна Павлова. „Каквото и да на правим ние, трябва да има и личен принос, за да бъде трафикът по-малко натоварен“, апелира министърът на регионалното развитие.

„Най-голямото задръстване беше в края на построения участък от АМ “Струма” до Дупница. Там имаше шофьори с по-високопроходими коли, които си позволиха да навлязат в строящия се участък и оттам да се включат в път Е79, което доведе до ПТП и предизвика огромните задръствания“, обясни министърът. Тя успокои пътуващите, че до ноември магистралата до Благоевград ще бъде готова, така че да се облекчи трафикът за зимните празници.

Лиляна Павлова информира, че най-късно до 15 ноември, когато се въвежда зимната организация, ще бъдат приключени ремонтните дейности на магистрала „Тракия“.

„Пътният възел на три нива, който се строи на бул.Европа и ще свързва магистрала „Люлин“ с пътя за Калотина, ще реши хроничния проблем с тапата в края на магистралата“, обясни министър Павлова и допълни, че съоръжението ще осигурява безпроблемното преминаването на трафика във всички посоки. Тя заяви, че строителите са поели ангажимент да завършат обекта до 1 ноември. 

 „Не е невъзможно до 2022 г. да построим предвидените в Пътната стратегия отсечки“, заяви Лиляна Павлова. Това са остатъкът от АМ „Хемус“ и връзката с тунела под вр.Шипка, направленията Велико Търново-Русе, София-Видин и София-Калотина. „За целта най-важни са три фактора: да имаме проектна готовност, по което работим, да има осигурено финансиране и да се справим с огромния проблем с отчуждаването на земите“, разясни тя и поясни, че забавянето в строителството обикновено се дължи на обжалванията на отчуждителните процедури. За изграждането на стратегическите пътни обекти ще са необходими над 5 млрд. лева. 

Лиляна Павлова обясни, че част от необходимите за тези проекти средства ще бъдат осигурени чрез въвеждането на по-справедлива система за пътните такси. Предвижда се тежкотоварните автомобили да заплащат такси според изминатите километри, обясни тя. Винетните стикери ще бъдат заменени с електронни винетки, които ще прекратят порочните практики, като употребата им за повече от един автомобили. Те ще се следят от камери и ще могат да се зареждат с SMS, чрез ПОС терминал, на бензиностанции и т.н., разясни още министър Павлова. Внедряването на новата системата ще започне през 2017 г. , но реално ще влезе в сила от 1 януари 2018 г.

„От 1 октомври ще въведем специален безплатен софтуер за компютри и мобилни устройства, който на момента ще дава информация за затворени пътища и участъци с натоварен трафик, ще показва нагледно възможните обходните пътища и ще изчислява какво време е необходими да се стигне от точка А до точка Б“, каза министър Павлова. Също така, ако автомобилът претърпи ПТП, системата ще подава сигнал на 112, засичайки вибрациите при инцидента. Лиляна Павлова съобщи и за друго нововъведение – електронни табла, които ще показват дали има задръстване и натоварен трафик и ще изчисляват времето за пътуване до следващото населено място. Те ще бъдат поставени първоначално по най-натоварените пътища – магистралите.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода i2d

FACEBOOK

//