Мария Габриел: Имаме още много какво да дадем за бъдещето на европейската култура

Снимка: МВнР

Тя участва в тазгодишното издание на международния форум „Бранд България – докосни чудесата“

Вицепремиерът и министър на външните работи Мария Габриел участва в тазгодишното издание на международния форум „Бранд България – докосни чудесата“, организиран от „Европа Ностра – България“ и в. „Стандарт“. В дискусията се включиха министърът на културата Кръстю Кръстев, вицепрезидентът на Европа Ностра Пийт Яспърт, евродепутати, представители на бизнеса и местните власти.

„Бранд България и опазването и популяризирането на културното наследство са приоритет на България. Важна за създаването на националния бранд е координацията с външната политика. Това включва координация с европейски програми и инициативи, вземане предвид на традиционните ни партньори и добавяне на нови стратегически партньори. Утвърждаването на бранда ще зависи също така от подкрепата на международни организации като ЮНЕСКО“, заяви Мария Габриел.

На второ място, вицепремиерът открои нуждата от създаване на комуникационна стратегия и културен календар на България, както и ключовата роля на регионите и устойчивия културен туризъм. Създаването на хъбове за културно наследство ще стимулира интереса и иновациите, а така и превърне в атрактивна дестинация цели региони, коментира още Мария Габриел. „Българските културни институти могат да имат много по-голяма роля. Работим за анализ на дейността на културните институти в чужбина“. Първите резултати от направения анализ ще бъдат представени през октомври.

Като трети акцент вицепремиерът наблегна на ключовата роля на новите технологии и иновациите за създаването на Бранд България. „Време е да създадем единна платформа с информация и достъп от цял свят. Свързвайки културата с иновациите, можем да привлечем много млади таланти. Новите технологии ще направят сектора по-привлекателен, по-иновативен, по-динамичен и предоставящ повече перспективи“.

Мария Габриел връчи и наградата „Чудесата на България 2023 г.“ в категория „Атракция на годината“. Носител е кристалната зала „Родопски кристал“ в гр. Мадан и минният туризъм в града.

„Всички заедно можем да създадем Бранд България – обединени институции, местна власт, бизнес, туристически сектор, културни дейци, млади хора и иноватори. Нека покажем какво можем да постигнем заедно и споделим с останалата част от Европа и света уникалното и многостранно културно наследство на България“, заключи вицепремиерът.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 2cn

FACEBOOK