В две кутии имало 10 бонбона. Петър скришно взел и изял от едната кутия няколко бонбона, а след това от втората кутия изял толкова бонбона, колкото останали в първата. Колко бонбона общо е изял Петър?, се пита в задачата.
Родители на първокласници пък питат как е възможно в учебника по математика, да съществуват подобни логически задачи. Децата тепърва се учат да смятат, и то до с числата до 20.
Майка сигнализира до ИНФОМРЕЖА, че синът ѝ се прибрал от училище и помолил за помощ за домашните.
„С баща му седнахме на масата да решаваме задачата. Рисувахме кутии с бонбони, та да може да е по-лесно. Не е ли абсурдно това?“
Това не е единственият случай, при който самите родители са по-учудени от задачите отколкото децата. Доста често в общественото пространство експерти, родители и учители коментират материала в учебниците.
Във времето на априлската ваканция на децата доста от учениците подготвят задачи и домашни работи. Ще успеят ли да ги решат сами… не се знае.