Задача по математика за първокласници затруднява дори родителите им

Снимка: Infomreja.bg

В две кутии имало 10 бонбона. Петър скришно взел и изял от едната кутия няколко бонбона, а след това от втората кутия изял толкова бонбона, колкото останали в първата. Колко бонбона общо е изял Петър?, се пита в задачата.

Родители на първокласници пък питат как е възможно в учебника по математика, да съществуват подобни логически задачи. Децата тепърва се учат да смятат, и то до с числата до 20.

Майка сигнализира до ИНФОМРЕЖА, че синът ѝ се прибрал от училище и помолил за помощ за домашните.

„С баща му седнахме на масата да решаваме задачата. Рисувахме кутии с бонбони, та да може да е по-лесно. Не е ли абсурдно това?“

Това не е единственият случай, при който самите родители са по-учудени от задачите отколкото децата. Доста често в общественото пространство експерти, родители и учители коментират материала в учебниците.

Във времето на априлската ваканция на децата доста от учениците подготвят задачи и домашни работи. Ще успеят ли да ги решат сами… не се знае.

 

КОМЕНТАРИ

Вили16:23 - 16.02.2019
От първата кутия са изядени няколко бонбона. От втората кутия са изядени толкова бонбони, колкото са останали в първата, което е все едно да са изядени бонбоните в първата кутия. Накрая остава една кутия пълна с бонбони(втората) и една празна кутия(първата), а бонбоните, изядени от Петър са 10.
Един23:59 - 14.02.2019
Определено имаме повече от едно неизвестно! x - изядени от първата y - изядени от втората z - останалите x+y = 10 10-x+10-y=z 10+10=z+x+y 20=z+10 10=z
До един човек23:41 - 14.02.2019
Какво отбелязвате с Х ?
ми не схващам03:46 - 14.02.2019
ми въпреки обяснението, пак не схващам. Много съм сле с математиката, признавам. Ама от къде се знае колко точно е изял? Ми ако е изял 3 от първата, значи е изял 7 от втората. Общо 10. аааа чак като го написах разбрах оф

FACEBOOK