Гърция глоби „Джонсън енд Джонсън“ и „Колгейт-Палмолив“ с 1,67 милиона евро за незаконни печалби

Министерство на развитието в Атина. Снимка: Петър Къдрев, БТА

Борбата с високите цени е основен приоритет на правителството

Гръцките власти отново наложиха глоби на две големи международни компании за неспазване на максимално допустимата печалба, установена от закона, съобщава в. „Катимерини“ в електронното си издание. Този път общата стойност на глобите е 1,67 млн. евро и засяга компании, които предлагат козметични и хигиенни продукти.

На 2 ноември южната ни съседка глоби гръцките клонове на „Проктър енд Гембъл“ (Procter & Gamble) и „Юнилевър“ (Unilever) с по 1 млн. евро за незаконни печалби.

Вчера министърът на развитието Ко́стас Скре́кас наложи глоби и на местните клонове на двата американски гиганта „Джонсън енд Джонсън Хелас“ (Johnson & Johnson Hellas) и „Колгейт-Палмолив“ (Colgate-Palmolive Hellas). Първата компания трябва да заплати 1 млн. евро, а втората – 672 000 евро. 

Това решение е взето след проверки на службите на гръцкото Министерство на развитието, които са установили „несправедлива печалба“, състояща се в „нарушение на законодателството, което предвижда таван на маржа на брутната печалба“, пише изданието.

Глобите са наложени по силата на закон, приет през юли, който ограничава брутните печалби за широк кръг ключови потребителски стоки и услуги – предимно за хранителния сектор и здравеопазването, до края на 2023 г., напомня Асошиейтед прес. Законът постановява, че брутната печалба на продукт не може да надвишава тази отпреди 31 декември 2021 г.

Според данни на компанията за пазарни проучвания „Сиркана“ (Circana) цените на домакинските перилни и почистващи препарати са се увеличили в периода януари-септември 2023 г. с 12,7 процента в сравнение със същия период на 2022 г., пише в. „Катимерини“. Това е категорията с най-голямо увеличение на цените от общо 11, които съставляват т.нар. категории на бързооборотни стоки (стоките, които потребителите най-често купуват, когато посещават супермаркета). През същия период цените на козметичните продукти са се увеличили с 8,5 процента, а на продуктите за лична хигиена – с 8,2 процента.

Високите разходи за живот доведоха до криза, предизвикана до голяма степен от войната в Украйна, която представлява основен проблем за повечето гърци, сочат последователни проучвания на общественото мнение. Преобладаващото мнозинство заявява, че кризата ги е принудила да намалят покупките си на основни стоки, пише Асошиейтед прес. Заедно с храните и другите потребителски продукти, са се увеличили рязко и разходите за жилище в Гърция.

Проблемът оказа натиск върху дясноцентристкото правителство на „Нова демокрация“, което си осигури втори мандат с категорична победа на изборите през юни.

Вчера Костас Скрекас заяви, че борбата с високите цени е „основен приоритет на правителството“ и обеща постоянни проверки на пазара, за да гарантира прилагането на ограничението на печалбата. /БТА/

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода ae5

FACEBOOK

//