Д-р Улевинов, управител на МБАЛ-Гоце Делчев: Искам да се върне доверието в лечебното заведение!

Д-р Владислав Улевинов - управител на МБАЛ "Иван Скендеров" - Гоце Делчев, снимка: Личен архив

Първите стъпки на промяната са обнадеждаващи

Неотдавна МБАЛ „Иван Скендеров“ в Гоце Делчев беше официално оглавена от д-р Владислав Улевинов, д.м. Кои ще бъдат основните принципи в неговата дейност и какво ще предприеме той за преодоляване на финансовата криза, в която се намира болницата? С тези основни въпроси се обръщаме към новия управител на болничното заведение, обслужващо населението на четирите общини: Гоце Делчев, Гърмен, Сатовча и Хаджидимово.

 

Доктор Улевинов, бихте ли посочили основните принципи, към които ще се придържате в работата си като управител на болницата?

Залагам на прозрачност и законосъобразност в действията си. Държа също на 100-процентното обезпечаване на медицинските стандарти – както с човешки ресурси, така и с апаратура. Не бих допуснал никакъв компромис в това отношение. От съществено значение е и създаването на нов правилник за вътрешния ред в лечебното заведение.

В моята управленска програма е заложено като основен принцип изясняването пътя на пациента, и то не само в условията на спешната медицина и не само от дома до лечебното заведение, а при нужда и до специализирани клиники в университетските центрове.

Свидетели сме на непрекъснати промени в здравната система на страната. Това затруднява ли Ви?

В сферата на здравеопазването определено е трудно. Има неяснота около прокарването на нов здравен модел и бъдещето на НЗОК. Това не подминава и МБАЛ „Иван Скендеров“ и естествено е причина за притеснения.

Надявам се ние да отговаряме на всички стандарти и да сме подготвени за всякакви промени. Към това се стремя не само аз, но и целият екип, с който работя.

За никого не е тайна голямата финансова задлъжнялост на болницата. Виждате ли изход от кризата?

Да, имаме тежко наследство, лечебното заведение до момента не е в завидно положение, защото натрупаните задължения са в размер на почти 3 милиона лева! 

Моята визия за изход от кризата включва оптимизиране на медицинската дейност, без да се допуска никакъв компромис с качеството на предлаганите медицински услуги. Трябва да заложим и на разширяване обема на дейностите, както и на регистрация на нови, не само по НЗОК. Тук има специалисти, на които можем да разчитаме. Ще привлечем и лекари от различни специалности със завидна квалификация и отлична репутация. 

Колкото до финансовите модели, съветниците ми в това отношение са доказани професионалисти. Основното е правилно да се разпределя бюджетът, да не се допускат ненужни разходи.

С оптимизацията на медицинската дейност по различните направления, с привличането на тесни специалисти, с разширяването обема на дейности ще се генерира финансов ресурс, който ще позволи да се плащат задълженията към кредиторите, да се посрещат текущите разходи и да се покрива фонд работна заплата. 

Постепенно МБАЛ „Иван Скендеров“ трябва да добие имиджа на лечебно заведение, което стои добре не само на здравната карта на България, а и като цяло. Да се превърне в достоен партньор, а защо не и в привлекателна работна среда.

Сега към друг злободневен проблем – протеста на медицинските сестри. Какво мислите за него?

Аз няма как да не застана зад хората, без които не може. Крайно време е те да бъдат обезпечени във финансово отношение. Надявам се да се постигне взаимен компромис.

Адмирирам действията на здравния министър – господин Ананиев, относно прокарването на модел, който предлага критериите за сформирането на работната заплата в здравеопазването.

При един добър финансов и стратегически мениджмънт от страна на ръководителите на лечебните заведения и добър положителен баланс биха могли да се подобрят оценките и критериите за формирането на фонд работна заплата не само на медицинските сестри, но и на целия персонал.

Що се отнася до нашата болница, аз ще се опитам постепенно да подобря заплащането. При неговото определяне най-много ще държа на индивидуалното представяне, за да имат хората стимул за работа.

Бих искала да Ви попитам и за това, докъде стигна създаването на телемедицинския център в болницата.

Този проект е по програма за трансгранично сътрудничество между България и Гърция и вече е финализиран. Има предоставена медицинска техника  и реанимобил  с апаратура, която дава възможности да се правят определени  изследвания – кръвна картина, захар, урина и т. н. Цялата информация е свързана със сървър, който се намира на територията на болницата и при нужда може да се предаде по всяко време на съответните звена. Колата е нова, има  съответните гаранции и вече е в действие.

И на финала – един личен въпрос. Как съчетавате работата си на управител с тази на практикуващ лекар?

Трудно, особено в началото. Обемът на административната работа е много голям, но ще направя всичко възможно да приложа опита си в тясна област на медицината, за да се присъединя активно към работата в лечебното заведение и амбулаторно.

Скоро ще се включа в една кампания за профилактични прегледи, която присъства и в моята управленска програма. Поне два пъти в годината ще правим профилактични прегледи в училищата и детските градини, с цел превенция на някои значими заболявания.  Предвиждаме такива прегледи и в други звена. 

Вече ни гостуват известни специалисти по ортопедия и травматология, кардиология, ендокринология, акушерство и гинекология. Скоро ще дойде екип от специалисти от Военно-медицинска академия – София, в областта на инфекциозни заболявания и вирусологията, все научи кадри. 

Заявката от моя страна е много сериозна. Искам да се възвърне доверието  на хората в лечебното заведение. Знам, че доверие се гради бавно, но и това ще стане, щом вървим в правилната посока!

Много Ви благодаря. Желая Ви успех!

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода ae5
loading...