Александър Рупчин: С новия пропускателен режим в кметството се доближаваме до европейските стандарти

Александър Рупчин, снимка: Община Банско

Секретарят на Община Банско Александър Рупчин за въвеждането на нов пропускателен режим в сградата на кметството

 

Господин Рупчин, в сградата на Община Банско се въвежда нова пропускателна система. Разкажете повече за нея.


Когато дойдох на работа в общината преди една година, ми направи впечатление, че по коридорите на общинска администрация страшно много хора се лутат от кабинет в кабинет, което затруднява работата на служителите. След разговори с кмета и по негово предложение взехме решение да реорганизираме кабинетите, така че всички, които обслужват гражданите, да се съберат на едно място. По този начин спестяваме много усилия и време на обществото. Също така до кабинетите на всички необходими ведомства има изградени рампи, като по този начин се осигурява лесно достъпна среда за всички хора. Това е още една стъпка, с която  доближаваме обслужването в общината  до европейските стандарти.

В друг аспект промяната ще има контролираща функция към работата на общинска администрация. Ще имаме реална представа за всеки от служителите кога е дошъл на работа, кога си е тръгнал, колко дълга е била обедната му почивка и прочие. Според мен това има заздравяващ ефект върху трудовата диспциплина.

От кога влиза в сила новия пропускателен режим?

Новият пропускателен режим влиза в сила от средата на месец март. В момента се изготвят пропускателните карти.Също така трябва да се направят тестове как работи системата при извънредни ситуации (пожар, земетресения и др), за да може да се осигури безопасността на всички служители, работещи в общинска администрация. След като вече сме убедени, че системата работи безпроблемно, тогава ще стартира и новия пропускателен режим.

 

Как гражданите ще имат достъп до общината и съответно до институциите, които са им необходими?

Общинска администрация в частта си „Фронт офис”, „Деловодство” , „Приходи” , служба „ГРАО” работи през делничните дни с удължено работно време от 7:30 до 18:00 часа без прекъсване. За всички граждани, които например искат справка от служба „ТСУ” и „Търговия и туризъм”, сме  въвели приемни дни. Всеки желаещ да се консултира и да получи някакво разяснение от тези служби може да го направи лично на „Фронт Офис” като си запише приемен час и посети съответната служба. Същото се отнася и за приемното време на кмета, заместниците и секретаря на общината. Това записване може да стане и по телефона, а в съвсем скоро време след организацията на сайта на общината – ще може да става и по електронен път. В новия сайт на общината гражданите ще могат не само да задават директно въпросите си, които ги интересуват, но и да се възползват от онлайн услугите на общинска администрация.

За кого ще важи новия режим?

Този режим е направен и за оптимизация работата на общинска администрация. Както вече забелязахте за новата 2013 г сме си поставили доста абмициозни цели, чиито изпълнения лежат върху подобряване събираемостта на задълженията към общината. Този нов режим е не само в улеснение на гражданите, но и в осигуряване на нормална работна среда в общината.

Защо се налага въвеждането на този режим точно сега?

Много граждани ще ни упрекнат, че по този начин им ограничаваме достъпа до институциите. Това всъщност се прави в улеснение на гражданите и в ценене на тяхното време.

Все пак общинската  администрация е администрация за и на народа – не се ли ограничава по този начин контакта на обикновения гражданин с местната  власт?

В никакъв случай не се ограничава достъпът на обикновения гражданин до общината. Всички знаете, че вратите на общинското ръководство са широко отворени за всички, но все пак нека не забравяме, че трябва да има и ред, и организация. Моето мнение е, че и по този начин прекратяваме всякакви опити за корупционни практики и ходатайстване от страна на служителите на общинска администрация. Дори и с новата пропускателна система в общината, ние за пореден път доказваме, че законът е равен за всички.

 

КОМЕНТАРИ

Информирана00:18 - 13.05.2013
Внимавайте с Бенин, той е доказан схемаджия и крадец на ДДС, лично съм го виждала в компанията на мутри от СИК навремето докато уж учеше в София, а всъщност баща му го беше пратил да усвои мафиотските похвати на ГЕРБ, тва копеле е един от най-високопоставените гербаджии в сянка и докладва лично на Борисов, та по скоро Икономов да му дава обяснения отколкото да му плаща, скоро ще се убедите, че съм права. Много хора си спомнят навремето когато баща му държеше механа идваше там Борисов с компании.
споко01:17 - 09.03.2013
Радул Бенин.Дано ти плаща добре боклука Икономов защото тая помия която изсипваш ще ти излезне през гъза.
Ваня18:39 - 06.03.2013
Хубава идея
Партии Любими10:48 - 06.03.2013
Цане долно се промъква, хитро в БеСеПето се домъква. Джеф станал е делегат, телефонира се на депутат. Дине Юнчов наежил бритон, панталони глади за партиен трон. Кара се сус МеВеРето, папки реди в чекмеджето. Църна котка пате им претече, за нишчо ги небива вече. Дурчовия леко им показва, как с замах муха се смазва. Ване Джипс виновен бил, оне глис от него загубил. Насекъде било се намешал, кравешките ходове разбрал. Се Краваре обеси ушите, вече са му отредени дните. В Гроше че виси на чешка, стана му съдбата тежка. Краваре бил кмет на людето, от глупости расипа и СеДеСето. Офисо на партията затвория, сигурно и тия токо не платия.

FACEBOOK