35 583 000 лв. е проектобюджетът на Община Кюстендил за 2012-а

снимки: Нора Василева, infomreja.bg

35 583 000 лв. е проектобюджетът на Община Кюстендил за 2012 година, който бе представен днес на общественото обсъждане в сградата на общинска администрация от  тримата заместник-кметове - Виктор Янев, Надя Каратова и Росица Плачкова. Присъстваха общински съветници, служители на общинска администрация и журналисти.

„Надявам се, че тази година ще имаме и подобрения в някои от икономическите показатели, след изграждането на част от обектите на Медико-балнеологичния комплекс. Не може общинският бюджет да не бъде отражение на всичко това, което се случва в страната и света, а именно икономическата криза. Мога да кажа, че ние сме се стремили да направим един действащ, от икономически показатели бюджет”, каза зам.-кметът Виктор Янев.

Приходната част на бюджета е 35 583 000 лева, като 15 457 000 лева е за делегирани дейности, а за местни – 20 126 000 лева. „Тази година ще насочим още повече усилия за събирането на стари задължения. Ще предприеме още една рестриктивна мярка, а именно публичното изпълнение на дългосрочно просрочените данъчни задължения. За един месец сме направили 25 акта за доброволно плащане на стари задължения, като само от тях се очакват над 240 000 лева”, каза Надя Каратова.

"Заложили сме данъчни приходи в размер на 2 822 000 лв. или с 476 000 лв. повече от 2011 година. Освен това предвиждаме и 5 770 000 лв. от неданъчни приходи, като от продажби- 841 000 лв. , от местни такси- 2 663 000 лв., от приходи и доходи от собственост- 2 406 000 лв.", заяви Каратова.

2/ 3 от бюджета за разходи на Община Кюстендил или това са 17 075 000 лв. са предвиден за хуманитарни дейности. За икономически дейности, чистота и екология са предвидени 15 548 000 лв. В новия бюджет са заложени и 9 100 000 лв. за строителството на медико- балнеологичния комплекс.

Към момента задълженията на Общината са 1 015 374 лв., от които 401 000 лв. са неразплатени и просрочени от 2005 година, за обект, който е финансиран от ПУДОС. "Задълженията спрямо процент от собствените приходи са под 5 %", каза още зам.- кметът Надя Каратова.

38 691 000 e прихода на община Кюстендил за 2011 година, това показа отчета на администрацията.16 618 000 лв. са били за делегирани дейности, а за местни дейности са 21 872 000 лв. "В частта местни дейности като приход е отразен и реализирания през септември облигационен заем, за това и рамката е доста по- голяма от началния бюджет за 2011 г.

Данъчните приходи са изпълнени с 227 000 лв. повече отколкото през 2010 година, като това се дължи на добрата работа на звеното по местни приходи, както и на предприетите мерки. Посещението по места и изпращането на уведомления за просрочените задължения са сред добрите практики", заяви зам.- кметът Надя Каратова.

За догодина от общината предвиждат и една рестриктивна мярка - публично изпълнение на дългосрочно просрочени данъчни задължения. Към момента за едни месец има съставени 25 акта за доброволно плащане на стойност 240 000 лв.
"Най- сериозно отражение на световната финансова криза е данъкът при придобиване на имущества при дарения и възмезден начин. Показателно е, че през 2008 г. са били събрани 1 756 000 лв., а през 2011 са събрани 332 000 лв.", допълни Каратова.

Според нея отражение на кризата е и спада на продажбата на общинска собственост. От планирани 3 276 000 лв. реализирани са едва 442 000 лв. и то главно от продажба на земеделска земя. От собствени приходи са събрани 7 480 000 лв., като началният план е изпълнен на 70 %. 29 447 380 лв. са били разходите на община Кюстендил през изминалата година.

От тях 2 975 000 лв. са за заплати, осигурителни плащания, вода, храна, горива и енергия.
В частта хуманитарни дейности, в което се включват образование, здравеопазване и социални услуги са похарчени 18 980 000 лв., което 64 % от всички разходи.

7 166 000 лв. са били за икономически дейности, благоустройството и чистота. За капиталови разходи са използвани едва 8 % - 2 477 000 лв. "Разликата между приходите и разходите идва от преходният остатък, който е около 9 000 000 лв. Това е остатъка от средствата по облигационния заем, който ние сме заложили с него да бъдат разплащани дейностите за изграждането на медико-балнеологичния комплекс. Като извадим тези разходи, в местните дейности бюджетът ще ни бъде по-малък с 718 000 лева”, допълни Надя Каратова.

Най-голямата сума от капиталовите разходи е предназначена за функцията "Социално осигуряване, подпомагане и грижи", за където са отделени 497 000 лв. В тях се включват средства за подпомагането на Центъра за настаняване на деца от семеен тип "Сияние", Дома за възрастни хора с увреждания "Ильо войвода", както и дома в село Преколница.

В капиталовите разходи100 000 лв. са за паспортизация на сгради общинска собственост, както и 60 000 лв. за изработване на общ устройствен план на община Кюстендил. Във функция "Здравеопазване" са отделени 132 000 лв. за ремонт на вътрешната отоплителна инсталация и купуване на кухненско оборудване за детската градина на ул. "Гладстон".
Предвидени са и близо 129 000 лв. за ремонтни работи на 3 училища и 5 детски градини, включително и ремонт на покрива на Обединен детски комплекс.

2 497 230 лв. са били капиталовите разходи на община Кюстендил през 2011 година. От тях най- голям дял са за икономически дейности и услуги, където са изразходвани 1 755 483 лв. Най- много средства 541 192 лв. са изразходвани за изпълнение на инженеринг за енергоефективни мероприятия за I OУ "Кирил и Методий", V ОУ "Христо Ботев", ЦДГ "Славейче" и поликлиниките в кв. "Запад" и в центъра. Това беше и първата вноска по така наречените "ЕСКО" договори, като община Кюстендил ще издължава по 541 192 лв. още 6 години.

509 706 лв. са били изразходвани за проектиране и изграждане на път Кюстендил- Коняво- Дворище- Раждавица- Гърбино.
227 000 лв. са били използвани за ремонт на автогарата в Кюстендил, а 253 524 лв. за изграждането на медико- балнеологичен комплекс "Св. Иван Рилски".
 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 2xd

FACEBOOK