Собственикът на автогарата в Благоевград иска да закупи целия общински терен

Снимка: Infomreja.bg

Самата сграда е частна и реновирана

Собственикът на автогарата в Благоевград иска да закупи целия терен за над милион от Община Благоевград.

Общинските съветници решават на сесия в последния петък на май.

В общинска администрация е постъпило заявление от „Пътнически превози“ ООД, представлявано от управителя Марио Богданов, съдържащо предложение за закупуване на общински имот, върху който има законно построена сграда на бул. ,.Св. Димитър Солунски“ N 34.

Сградата е със специфично предназначение, а именно: сграда на транспорта.

Според заявителя, за автогара има издадено удостоверение за категоризация, с което е определена като автогара II категория, като има изградени 6 сектора, оборудвани с навеси. Така определената степен не отговаря на статута на град Благоевград като областен център и на изискванията за съвременния автобусен транспорт. От автогарата ежедневно тръгват и преминават голям брой автобуси, които превишават многократно капацитета на автогарата. Динамиката на натовареността на автогарата се установява от следните данни: Общинска транспортна схема - 13 автобуса; Областна транспортна схема - 63 автобуса; Републиканска транспортна схема — 93 автобуса.

Заявителят посочва, че част от автобусите, изпълняващи превози от републиканската транспортна схема, и пет автобуса, изпълняващи международен превоз на пътници, не спират в района на автогарата, а на обособените спирки на градския транспорт. Това допринася за допълнителен конфликт на движението на градските автобуси, затруднение в изпълнението на автобусните разписания от тях, създава предпоставки за ПTП и опасност за живота и здравето на пътниците. Такова спиране на спирките на градския транспорт е и в нарушение на разпоредбите на Закона за автомобилните превози, касаещи движението, спирането и престоя на автобуси на територията на населеното място.

На следващо място, в заявлението е обосновано желанието па „Пътнически превози“ ООД да бъде повишена категорията на автогарата в степен I категория. За тази цел трябва да бъдат изградени допълнително 2 сектора за заминаващи и преминаващи автобуси, оборудвани с навеси. Нужно е и изграждане на 3 сектора за пристигащи автобуси. За лицата с увреждания и лицата с намалена подвижност следва да се изгради покрита алея от паркинга (за частни автомобили) до автогарата и съответно до секторите.

Не на последно място, има съществени изисквания на Наредба № 33 за автобусните превози, които към момента не са изпълнени, тъй като имотът не е собственост на ..Пътнически превози“ ООД, а би следвало да се изпълнят, като например: площадка с твърда настилка (бетон, асфалт или паваж) за движение и престой на автобусите с нанесена пътна маркировка; маркирано място на територията на автогарата за спиране и престой на автомобили, превозващи лица с увреждания и лица с намалена подвижност, които ползват услугите на автогарата и др.

В заявлението е посочено и че поради специфичното разположение на автогарата, трябва да бъде осигурено място за паркиране на частните автомобили на гражданите, ползващи услугите на автогарата, както и е нужно изграждане на вътрешна пиаца за таксита (които нямат възможност да спират на бул. „Св. Димитър Солунски“), които обслужват гражданите, пътуващи с автобуси, спиращи на автогарата.

Всички тези изисквания за пълноценно използване на автогарата и привеждането ѝ в съответствие с изискванията за I категория, не са изпълнени към момента.

Издадено е удостоверение през февруари тази година от главния архитект на Община Благоевград, с което се удостоверява, че в поземления имот няма констатирано незаконно строителство.

Възложено бе на независим оценител извършване на оценка на пазарната стойност на горепосочения имот, който след оглед на място е изготвил доклад за експертна оценка. От доклада е видно, че пазарната стойност на общинския имот е в размер на 1 020 000 лв. без ДДС.

Върху имота има законно изградена сграда — частна собственост. Имотът не се ползва за нуждите и дейностите на Община Благоевград съгласно чл. 3, ал. 2 от закона за общинската собственост.

Съгласно чл. 7, ал. 2 от 3OC имотите публична общинска собственост не могат да се прехвърлят на трети лица освен в случаите определени със закон. Ето защо е необходимо преди приемане на решение за разпореждане с имота, на основание чл. 6 от 3OC, да се промени характера на имота от публична в частна общинска собственост.

Съгласно закона собственикът на сградата има право да ползва имота доколкото това е необходимо за използване на сградата според нейното предназначение.

Самостоятелното използване на земята от Община Благоевград е несъвместимо с модернизацията и повишаването на категорията на автогарата, която изисква пълноценно използване на съществуващата сграда и имота именно за тази цел.

Има и липса на финансова възможност Община Благоевград да поддържа имота съобразно неговото предназначение, затова ще бъде от полза за местната общност от заявеното от собственика на сградата модернизиране на имота и осигуряване на съвременна автогара, посочва в мотивите си Богданов.

Очаква се след решение на ОбС кметът да сключи договор за покупко-продажба с „Пътнически превози“ ООД.

На последната сесия точката отпадна за гласуване.

През февруари Богданов внесе уведомление в Регионалния инспекторат по околната среда и водите за инвестиционно намерение. Богданов поиска да бъде изменена регулацията на имот на същия булевард – „Димитър Солунски“ с номер 79.

Става дума за терен от 17 409 кв. м., на който инвеститорът планува да изгради магазини, офиси, бензиностанция, автомивка, електрическа зарядна станция и хотел.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 2xa

FACEBOOK

//