Паунов ще пита БДЖ за бъдещето на жп линията Радомир - Гюешево

снимка: infomreja.bg

Нито един влак по линията Радомир-Гюешево не трябва да бъде променян или закриван, заяви кметът на община Кюстендил Петър Паунов. Ще бъде изпратено запитване до ръководството на БДЖ, за това каква ще бъде съдбата на влаковете по тази линия. „За нас трябва да се изясни каква е тази реформа, която се предвижда. Съкращаването на линии и на определени влакове за нас е неприемливо и недопустимо, защото това обрича цели региони на обезлюдяване. Ние няма да станем съучастници в подобно нещо. Ще поискаме информация за това, което се предвижда”, заяви Петър Паунов.

Той посочи, че ще се търси и информация за съдбата на товарния възел, защото, ако той се закрие, няма как на местния бизнес да му се налага да прави предварителни заявки, което ще затрудни изключително много фирмите. Кметът посочи, че промяната на влаковете касае повече от 30 населени места в региона. „Структурните промени трябва да предвиждат и обновяване, а не само съкращаване. Към момента модернизацията на БДЖ е нещо, което към момента не се планира. Провалът на БДЖ не идва от този регион. Няма как да говорим за Коридор №8, а в същото време да режем линии и вагони за скрап”, заяви Петър Паунов. Той посочи, че след получаване на отговорите, ще се предприемат и конкретни мерки.
 

КОМЕНТАРИ

Николай Георгиев - София19:35 - 20.11.2011
Неотдавна пътувах от София до Кюстендил с новата дизелмотриса"Сименс-Дезиро",която бих оприличил на автобус"Сетра" на релси.За съжаление,обаче пътуването/100км/излезе -и то с бърз влак 2ч.и40мин.С пътнически влак пътуването е 2ч.и50мин.Както се вижда причината за това твърде бавно пътуване съвсем не е жп линията,а факта,че бързия влак спира на всимки гари и половината спирки.Дали причината за това са искания на местно ниво не знам,но в този "поменник"от междинни спирания има само 4 града:Перник,Батантовци,Радомир и Земен.Всички останали спирания са на села.Как тогава влакът ще бъде конкурентен на автобуса не виждам.През 1997/или 1998г./имаше БВ София-Кюстендил с някакви френски вагони,не знам коя подред употреба който стигаше за 1чи50мин.с спиране само на Зах.ф-ка,Перник,Радомир и Земен/с този влак съм пътувал до Перник,а в коридора беше изложено разсписанието/При сегашната практика и влака-стрела да докарат,ако ще спира на всички "керемиди" и него ще го обявят за губещ.Така,че в БДЖ най-напред да променят сегашната категоризация на влаковете,която е тотално девалвирала,и в крайна сметка води до спиране на влакове като губещи.На всички гари трябва да спират само пътническите влакове,бързите-само на градове,а експресите/в ЕС отдавна са ги заменили с "Интерсити"-влакове/само на големите градове и гари като Г.Оряховица.Това което не се вписва в категоризацията -да отпадне,а не да се стига след време до закриване на влакове,като неефективни.
Код за сигурност, въведете кода 9kd