Най-известната касова бележка в Банско обиколи мрежата, местните: Това е инсинуация!

Колаж: Infomreja.bg

Отново – за пореден сезон, на дневен ред идва темата за цените в Банско

Касова бележка от заведение на Бъндеришка поляна стана известна само за няколко часа „циркулация“ в социалните мрежи.

Отново – за пореден сезон, на дневен ред идва темата за цените в Банско.

Коментарите в мрежата са разнородни – варират от това, че подобни цени няма в известните курорти в Австрия и Швейцария, до това, че има заведения за различни класи хора.

На касовата бележка се вижда, че лазаня, супа, минерална вода и вино струват 127 лв. Дадени са и сравнения в мрежата с меню и касови бонове от други европейски курорти с далеч по-ниски цени.

Така възникват въпросите как се развива един курорт – с високи цени и на база на какво качество или с по-ниски цени. Цената определя ли това дали в даден курорт ще има повече посещаемост, както и дали Банско е на нивото на останалите еврокурорти, за да си позволи подобни разценки.

Тези въпроси обаче трябва да бъдат базирани на едно много важно условие – в курорта от години съществуват заведения, които предлагат различни цени за различните класи туристи. И в двата случая има посещаемост – както в заведенията с по-високи разценки, така и тези, които може да се позволи всяко средностатистическо българско семейство, избрало за почивка Банско, коментират от Групата на българските туристи за ИНФОМРЕЖА.

Сравненията с Крушевел, например, са невъзможни, тъй като това е курорт, който предлага услуги за по-заможни туристи, а Банско дава „свобода“ всеки да се разположи „според чергата си“.

Да, цените са леко по-високи от останалите градове – например – Смолян, но има разлика и в услугите за туристи, които предлагат двата града. Също така в столицата има силно посещавани ресторанти, където бутилка вино достига 500 лв., но те не са така коментирани, споделят още от Групата на туристите.

При всички положения местните знаят едно нещо – че Банско е „и за хубаво, и за лошо“. Шегуват се, че медиите често употребяват името на курорта, за да привлекат внимание. Не случайно пътят от Симитли до Гоце Делчев към Драма през местността Предел за по-кратко се назовава като „пътят за Банско“, както и това, че наскоро покрай коронакризата бе съобщено, че в „болницата в Банско леглата са на изчерпване“, а такава все още няма.

 „Ски туризмът винаги е бил скъп. Самата услуга е скъпа, а Банско е факт, че има нощувки и „без пари“. Това е инсинуация. В Банско хотелите имат работа и ние работим. Сезонът тази година е силен, така както през 2019 въпреки настоящата пандемия. Има целенасочена атака към Банско, поради причината, че останалите курорти са пусти, за което сигнализират и наши колеги“, каза Ели Джолева за ИНФОМРЕЖА, собственик на хотел в курорта.

„Мнението ми за тази бележка е, че когато искаш да бъдеш в подобно заведение и обстановката, която предлага то, трябва да си го платиш. Идеята, че си ВИП и се снимаш и показваш в мрежата като такъв, изисква и да заплатиш за което. Но в Банско има заведения за всякакъв тип хора и всеки един бизнес определя цената на услугите си и как ще си заплати разходите – особено като сметките на тока. Това не означава, че в Банско е скъпо, напротив, в Австрия има множество подобни извадки, но западноевропейците избират курорта и заведенията, които посещават, поглеждайки първо цените или менюто. Ако е по джоба им – ядат, ако не е, стават и си тръгват, а не плащат сметки, за които по-късно се оплакват, че сами са направили“, допълва Ели.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 2za

FACEBOOK