ПП-ДБ към Радев: Отдаването на пристанища на чужди компании е риск за националната сигурност

Снимка: БГНЕС

От ПП-ДБ категорично отричат да става дума за прибързани действия на парламента за разваляне на концесията на пристанище "Росенец"

Риск за националната сигурност представлява отдаването на стратегически пристанищни обекти на чужди частни компании заради международни санкции. Това се казва в позиция на коалицията ПП-ДБ. Тя е приета, малко след като президентът Румен Радев обяви, че сезира Конституционния съд за прекратяване на концесията на терминал „Росенец“, защото, според него, решението е прибързано.

Политиците от ПП-ДБ припомнят на държавния глава, че България е европейска парламентарна, а не президентска република, пише Нова тв. "Българският интерес е ключовите пристанища да се оперират от държавата, като всеки, който иска да ги ползва, следва да заплаща такса", се казва в текста на позицията.

Според ПП-ДБ твърденията на президента Радев, че държавата е неспособна да управлява именно пристанище "Росенец", граничи с доброволен отказ от суверенитет и уронва доверието в държавните институции.

„На следващо място, като член на ЕС, България е длъжна да прилага мерките срещу режима на Путин, които включват забрана за отдаване под концесия на стратегически национални ресурси на лица, установени в Русия. Припомняме, че именно служебното правителство, назначено от г-н Радев, отказа да се съобрази с тези мерки и без аргументи, тайно и експресно, остави в сила концесията в полза на Лукойл въпреки европейските санкции”, пише още в позицията на ПП-ДБ.

От коалицията категорично отричат да става дума за прибързани действия на 49-ото НС. „Още през януари 2023 г. българският парламент, след обстоен публичен дебат, гласува законопроект със срок за прекратяване на концесията”, пишат от ПП-ДБ.

„Призоваваме президенството, ПП „Възраждане“ и БСП да не прибягват до поредните опити за създаване на обществено напрежение чрез разпространяване на неверни твърдения за евентуално повишаване на цени и прекъсване на доставките”, се казва в позицията.

„Именно поставянето на пристанище Росенец под държавен контрол би позволило държавата да определя такси според пазарната ситуация и да се грижи за интересите на българските граждани, без да се нарушава нормалното функциониране на рафинерията”, гласи позицията на коалицията.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода a2g

FACEBOOK