АПИ обяви обществена поръчка за проектиране на "Струма" през Кресненското дефиле

Снимка: Infomreja.bg

Предметът на обществената поръчка е обсъден и консултиран с Европейската комисия

Агенция „Пътна инфраструктура“ обяви обществена поръчка за изработване на прединвестиционно проучване и проектиране на трасе на автомагистрала „Струма“ в посока София - Кулата, което преминава извън Кресненското дефиле. Срокът за подаване на офертите е 29 април т. г. Прогнозната стойност на поръчката е 1 млн. лв. без ДДС и средствата са от републиканския бюджет, съобщават от Агенцията.

Избраният изпълнител ще трябва да изготви предпроектни проучвания, с които да се осигурява движението от София към Кулата извън дефилето в две направления. Едното е дублиращо двупосочно трасе на път I-1 извън Кресненското дефиле, а другото е дясно платно на АМ „Струма“, лот 3.2 извън дефилето. Прогнозната дължина на всяко от двете трасета е между 20-25 км като те ще преминават в близост до Симитли, Черниче и Кресна.

Предпроектното дублиращо трасе на път I-1 условно ще започва северно от пътен възел „Симитли“, където завършва изграденият лот 3.1 - участъкът Благоевград – Крупник, а краят му ще е при п. в. „Кресна“, където пък започва въведеният в експлоатация лот 3.3 Кресна – Сандански.

Предпроектното дясно платно на АМ „Струма“, лот 3.2 ще започва при пътен възел „Симитли“, а краят му ще е при обходния път на Кресна, който е част от проекта лот 3.2.

Срокът за изпълнение на прединвестициионното проучване и проектиране е 180 календарни дни и ще се извърши в три етапа. Първият ще започне от датата на подписване на договора и ще включва времето за изработване на оценка на въздействието върху пътната безопасност и предаване на разработката на АПИ. Вторият етап ще е от датата на приемане на доклада за оценка на въздействието върху пътната безопасност и ще включва времето за изработването на прединвестиционното проучване с проектиране и предаване на разработката. Във втория етап е разглеждането и приемането на разработката (вариантни решения) от Експертен технико-икономически съвет. Въз основа на разработените вариантни решения за двете трасета, от страна на Възложителя ще се проведат относимите екологични процедури. В третия етап е предаването на предпроектната разработка ,като се представи и извършеното инженерно-геоложко и хидрогеоложко проучване по одобрените от компетентния орган по околна среда и води трасета, които трябва да се изпълнят във фаза „Идеен проект.

На 20 февруари при откриването на новоизградения тунел „Железница“ продължението на магистралата през Дефилето коментираха министъра на регионалното развитие в оставка – Андрей Цеков, и премиерът в оставка – Николай Денков.

В управленската програма ясно сме записали една цел – максимално бързо изграждане на оставащите участници от АМ „Струма“, като изцяло да се търси вариант извън Кресненското дефиле при максимално съобразяване със защитата на биоразнообразието и без загуба на европейски средства... Ние не говорим за ново трасе. Имаме одобрен вариант и очакваме финалното одобрение на източния вариант с условието, че в средносрочен план ще работим за още едно минимум двулентово трасе извън Кресненското дефиле, уточни Цеков.

Цеков даде повече подробности за сроковете за изграждане на магистралата:

Сроковете са такива, каквито са записани в договора. Те са условни. Вярвам, че ако в рамките на месец стартира проектирането, бихме могли да се справим до 2028 г. Още повече трябва да си дадем сметка, че средствата по оперативната програма „Транспорт“ са максимум до 2027 г. Ние трябва да се съобразим с този срок. Допълващото трасе, което би трябвало да стане основно в един момент, не мога да се ангажирам къде ще бъде. Това е въпрос на предпроектни проучвания, които Агенцията е започнала. Нашето мнение от самото начало е, че избраният вариант за магистрала, в който трафикът преминава през Дефилето, не е удачен – нито транспортно, нито екологично, нито е от интерес на местните. Този вариант не отпада, защото ние нямаме друг. Но най-малкото като вариант – изграждането на източния коридор, би позволил трафикът да излезе извън дефилето и то да остане като локален път за известно време и това ще съхрани биоразнообразието. Нищоправенето в последните години създава предпоставка за ПТП-та, унищожава природата и възпрепятства транспортната свързаност, завърши Цеков.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода ae5

FACEBOOK